sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:82

התואמת את הצרכים הלימודיים , הרגשיים , ההתנהגותיים והחברתיים של התלמיד , וזאת כדי לאפשר לו הסתגלות לחברה ולקהילה . הסעיפים המשמעותיים לתחום השילוב של תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה הם סעיפים 7 ב ג- ' ' שבפרק ג י של החוק . הסעיפים קובעים "בבואה לקבוע השמתו של ילד בעל צרכים מיוחדים , תעניק ועדת השמה זכות קדימה להשמתו במוסד מוכר שאינו מוסד לחינוך מיוחד " ( סעיף ב . ( כלומר , עקרון "החלופה הפחות מגבילה " ו " עקרון הרצף " באים לידי ביטוי בחוק זה , והם מנחים לשקול שילובו של כל תלמיד במסגרת החינוכית הפחות מגבילה עבורו , אך העונה על צרכיו . מערכת החינוך צריכה ליצור מסגרות שילוב שונות , ואם שילוב התלמיד במערכת חינוכית רגילה , ברמה זו או אחרת , אינו עונה דיו על צרכיו , רק אז יש לשקול את השמתו במסגרת לימודית של החינוך המיוחד . בהמשך , בסעיף קטן ג , ' נקבע "החליטה ועדת השמה על השמתו של ילד בעל צרכים מיוחדים במוסד כאמור בסעיף קטן ( ב , ( תמליץ הוועדה על טיפולים או על שיעורים מיוחדים שיינתנו לו באותו מוסד" ( סעיף ג י . ( כלומר , שילובו במסגרת חינוך רגילה אינה פוטרת את המערכת מדאגה לספק לו שירותים חינוכיים , שהוא יזדקק להם מתוקף מוגבלותו ועל פי הנחיות ועדת ההשמה . בתשס " ג ( 2002 ) הוכנס תיקון ( מספר ( 7 לחוק חינוך מיוחד . התיקון עוסק בין השאר בהפעלתה של ועדת שילוב מוסדית , שתפקידה לקבוע את הזכאות לשילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך רגילים . ועדת שילוב זו אמנם מזמנת את הורי הילד להשמיע את דבריהם , או אפילו רשאית להזמין את הילד להשמיע דבריו , וכדברי התיקון הנ"ל לחוק בסעיף 20 ד . ( ה : ( "ועדת השילוב תיתן הזדמנות , טרם החלטתה , להורי התלמיד להשמיע את דבריהם , ורשאים הם להשמיע את דבריהם בעצמם או על ידי מי מטעמם , כן רשאית היא לשמוע את הילד . " יש לציין , שהחוק מתייחס לזכותו של התלמיד לקבוע את מסגרות החינוך שלו כ " אפשרות" ולא כזכות מעוגנת בחוק , שתחייב את ועדת השילוב . לעומת זאת , בקביעת התכנית החינוכית היחידנית לתלמיד משולב מוזמנים על פי חוק ( סעיף 20 ז ) . ב ( 1 ( הורי התלמיד והוא עצמו להשמיע את דבריהם , ובכך להשפיע על בניית התכנית : "את התכנית החינוכית היחידנית יקבעו מחנך הכיתה שבה לומד התלמיד המשולב , עובד הוראה מטעם החינוך המיוחד , וכן בעל מקצוע נוסף אם נדרש לפי העניין , לפי החלטת מנהל מוסד החינוך הרגיל . לפני קביעת התכנית החינוכית היחידנית יוזמנו הוריו של התלמיד המשולב והתלמיד עצמו להשמיע את דבריהם , והם רשאים להשמיע את דבריהם בעצמם או על ידי מי . "מטעמם

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help