sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:81

חוקים , תקנות ואגודות בישראל א . חוק'ם והצעות חוק בתיאור מדיניות החקיקה בישראל בנושא של לקויות למידה מציין פינקלשטיין , ( 2002 ) כי מאז שנותיה הראשונות של המדינה מעניקים חוקים שונים ובהם לדוגמה : חוק הביטוח הלאומי [ נוסח משולב , [ התשנ " ה , 1995 - זכויות כלכליות לבעלי מוגבלות , אך לטענתו "אין ביניהם חוקים המתייחסים לבעלי לקויות למידה" ( פינקלשטיין , . ( 7 : 2002 בשנים האחרונות גוברת המודעות של המחוקק במדינת ישראל לעקרון השוויון והשילוב בחברה לאנשים עם צרכים מיוחדים . ואכן "חוק החינוך המיוחד , התשמ"ח 1988 - ו '' חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ '' ח " 1998 - ממחישים את ההיערכות החוקתית בנושא . חוק הח » נוד המ > וחז / התשמ"ח 1988 - בא להבטיח הרחבה ומתן שירותים ייחודיים לילדים בגילאים 21-3 שנים . החוק מגדיר מהו חינוך מיוחד , מי זכאי לו , מהן מטרות החינוך המיוחד ומהם עקרונותיו היסודיים . בפרק ב ' סעיף 2 ( תיקון : תש '' ס ) החוק מגדיר כך את מטרות החינוך המיוחד : "לקדם ולפתח את כישוריו ויכולתו של הילד בעל הצרכים המיוחדים , לתקן ולשפר את תפקודו הגופני , השכלי , הנפשי וההתנהגותי , להקנות לו ידע , מיומנויות והרגלים ולסגל לו התנהגות מקובלת בחברה , במטרה להקל על שילובו בה ובמעגל . "העבודה כלומר , בין יעדיו של החינוך המיוחד נמנים הצורך בניסוח ובהפעלת תכנית לימודים פרק 5 חקיקה , זכויות ותנועות חברתיות הכוונה עצמית וסינגור עצמי הם דרך חיים והתנסות מעצימה ומתמשכת , והם מבוססים על האמונה שכולנו "בעלי יכולת" להגשים את חלומותינו האישיים . החקיקה מעגנת את הזכויות והחובות של האדם בחוקי המדינה וקיימת השפעה הדדית בינה לבין הקמתן של תנועות חברתיות לקידום הזכויות של אנשים עם מוגבלויות . ידע על זכויות וחובות על פי החוק לגבי האדם עם לקות הלמידה , הכרת מגוון התקנות המתפרסמות על ידי משרד החינוך , ומודעות לזכויות אדם הם התשתית לביסוס הסינגור העצמי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help