sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:79

"כשאני מתקשר למספר טלפון ועונה לי טעות אני מבקש סליחה ויודע שבטח החלפתי את הספרות , שכתבתי לא נכון את המספר . " ד . תכנון ופעולה : האדם המצליח בעל לקות למידה הוא זה המתכנן באופן הכרתי ומלא את פעולותיו ופועל על פי התכנית שלו כדי להצליח . המרואיינים ביטאו פעולות תכנון כאלה במשפטים כמה ( אישה בת , 65 שעלתה לארץ בגיל מבוגר ) "כל אחד שיש לו ליקוי , קשה לו להתחיל דברים חדשים . חלק מזה האני מאמין שלי . אני לא יכולה להגיע לרמה טובה לכתוב בעברית , יותר קל לי להמשיך באנגלית . סדר העדיפויות שלי זה לשפר את רמת הקריאה בעברית , שזה יותר קל לי . אחר כך להביע את עצמי בקול רם בעל-פה . אני לא רואה שהכתיבה בעברית יהיה שימושי בעוד ארבע שנים שאני מתכוונת לצאת לפנסיה מוקדמת . כל הכתיבה שלי יהיה באנגלית , לא . "בעברית "בתחום המחשבים , שמאוד קשה לי אבל אני לא יכול להתחמק ממנו , אני מתכוון לקחת קורסים . "וללמוד במונחים של סינגור עצמי , מתן מסגרת חדשה ללקות הלמידה משמעה לבטא את האינטרסים האישיים שלך ואת ההתאמות הנדרשות כדי להשיג את מטרותיך . כדי לתת מסגרת חדשה לחוויות הלקות , האדם צריך לדעת מהי המשמעות של המונח "לקות למידה , " מהי בדיוק לקות הלמידה שלו , אילו התאמות נחוצות לו במסגרת הלימודים או במקום העבודה כדי להשיג את מטרותיו , מדוע הוא רואה בהתאמות אלו התאמות סבירות , איך הוא לומד הכי טוב , איך הוא מתפקד בצוות , מדוע יש להעדיף אותו כקבלה למסגרת לימודים ( או למקום עבודה , ( כשניתן אולי לקבל מישהו ללא לקות , וכיצד העסקתו אינה בבחינת סיכון למעסיק . בשניים ממחקריו מביא גרבר ( Gerber , 1992 , 1994 ) את סיפורו של מורה עם לקויות למידה , המלמד תלמידים , שגם להם לקויות למידה . מעדויות המורה מתגלה שהצלחתו כמורה קשורה ליכולתו לתת "מסגרת חדשה" לניסיונותיו האישיים והמקצועיים . עם כניסתו של מורה זה לעבודה בהוראה היה עליו להסתגל למערכת חדשה של ציפיות , קשרי גומלין ומשימות . הוא הצליח בכך , משום שהייתה לו הכנה מעמיקה של לקות הלמידה שלו והשלכותיה האפשריות על ההוראה שלו . המורה מתאר את הקשיים הרבים שהיו מנת חלקו בשנת ההוראה השנייה שלו . שנה זו הייתה מלאת חידושים : שובצו לבית הספר מנהל חדש ומרכז חדש של תחום החינוך המיוחד . נוסף על כך , הוא החל ללמד כיתה חדשה , ובה תלמידים עם לקויות למידה קשות ובעלי קשיים ניכרים בהתנהגות . הוא היה צריך להסתגל מחדש לתנאי התעסוקה המשתנים האלו . המורה מדווח

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help