sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:78

"בשפות זרות אני אכתוב תמיד בשגיאות . " "בקריאה יש לי בעיות ריכוז . אני הרבה פעמים מוצא את עצמי קורא , ואז אני לא שם לב בדיוק מה קראתי ואני חוזר בחזרה . " "קשה לי ליצור קשרים . "חברתיים ב . החלטה על » ידוע : באופן מודע האדם מחליט אס לשתף אחרים במידע על הקשיים שלו . חשובה יותר ההחלטה מאשר תוכנה . האדם יכול להחליט שהוא מעוניין , או שאינו מעוניין , לשתף את הזולת , או שהוא מעוניין ליידע אותו רק במקרים מסוימים . המרכיב התורם להצלחה הוא מרכיב השליטה האישית על ההחלטה לגבי היידוע . להלן כמה דוגמאות מתוך דברי המרואיינים , המעידות על החלטה לשתף אחרים בלקות , לשתפם באקראי או לא לשתפם ככלל : "אני חושבת שכשלא מסתירים ומדברים על זה בצורה גלויה , גם אנשים מקבלים את זה בצורה ישירה . פשוט שואלים ומסבירים . " "אני לא מסתירה את זה . זה כמו קוצר נשימה שצריך להודיע על כך , אבל זה העניין של איך אתה אומר את זה . אפשר להגיד את זה כנקודה מרכזית , ואפשר להתייחס אליה כדרך אגב וכך אני עושה היום : לא מנתבת את השיחה לעצם . "הלקות אני מציעה לא להיות פתוחים וגלויים כל כך כלפי אנשים חדשים שלא מכירים את עברך . לא צריך לספר לאף אחד על הלקות שלך , כי אנשים לא מבינים וחושבים שאתה בעצם מין יצור מוזר כזה . " ג . הבנת הבעיה : מדובר בצורך להבין את מהות הלקות , תפיסה בונה לגבי המשמעות שלה על מהלך החיים , וההשפעה שלה על פיתוח דרכים כדי להתגבר על הקושי . כאן נכללת ההבנה שדרכי תגובה מסוימות , כמו האשמה עצמית או האשמה של מסגרות חינוכיות שונות , תגובות של הימנעות או של הסתגרות , אינן דרכי תגובה המקדמות הצלחה . להלן ציטטות מדברי מרואיינים , המבטאים הבנה לבעייתם : "אני מסבירה שיש לי בעיה בקריאה וכתיבה ושאני קוראת ברמה של ילד בכיתה ד י . לפעמים שואלים יותר ספציפית ואני מעמיקה : אני מסבירה שאני מתבלבלת , שוכחת אותיות ולא יודעת לאיית . אני גם מסבירה שיש לי בעיה במצלמה שבין העיניים למוח , וזה נובע מפגם שמתרחש בלידה . " "החלטתי ללכת לאבחון , שם גילו שיש לי בעיה בחשבון ואני בעצם לקוית למידה . כל כך שמחתי לדעת שיש לי בעיה ולהגיד לכולם שאני לא עצלנית ולא אחת שמבזבזת סתם את הזמן של האחרים ולא מתאמצת ונכשלת בסוף , אלא יש לי בעיה וזה דבר שלא תלוי רק . "בי

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help