sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:72

. 2 ערכים ומיומנויות , המאפשרים לאדם שימוש חיובי בכישורים הטבעיים שלו ותחושה של מסוגלות עצמית ומיקום שליטה פנימי . נוסף על כך הם מצליחים להציב תכניות ריאליות למימוש מטרות לימודיות ותעסוקתיות ומגלים בבית אחריות אישית וויסות עצמי במילוי המטלות היומיומיות . . 3 הורים עם כישורי הורות יעילים , המספקים הבניה , תמיכה ויציבות רגשית בבית , והמטפחים הערכה עצמית חיובית אצל ילדיהם . נוסף על כך , לאמהות הייתה השכלה על-תיכונית ומשרות טובות , כך שיכלו לספק דגם מצליח לבנותיהן . . 4 תמיכה של מבוגר ( סבא , מדריך צעיר , חבר בכנסייה , ( המשמש כמנטור . המבוגר ביטא ביטחון מתמשך באדם עם לקות הלמידה . . 5 הזדמנויות בצמתי מעבר חשובים בחיים , כמו במעבר מבית הספר התיכון למקום העבודה , הצטרפות לצבא שהתווה מסלול התפתחות חיובי אל תוך הבגרות . גורמי הגנה אלו מייצגים גורמים פנימיים וחיצוניים לפרט . הגורמים הפנימיים כוללים את הטמפרמנט הנעים , תכונות כמו תושייה , התנהגות מטא-קוגניטיבית , ויסות עצמי ומוכנות להיענות להזדמנויות מקדמות . הגורמים החיצוניים מכילים את רשת התמיכה החברתית ( בבית ומחוצה לו ) לסיוע רגשי . רשת תמיכה זו מתייחסת להורים ולדמויות בקהילה , המספקים מסגרת מובנית , יציבות רגשית ודגמי חיקוי ומטפחים תפיסה עצמית חיובית אצל הפרט עם לקויות הלמידה . לאלה מיתוסף מערך הזדמנויות בצמתי מעבר . חוקרים אחרים זיהו גורמי סיכון וחוסן דומים ונוספים אצל אנשים עם לקויות למידה . מוריסון וקוזדן וכן קוזדן , בראון ואליוט , ) ( Cosden , Brown & Elliott , 2002 Morrison & Cosden , 1997 מונים ברשימת גורמי ההגנה את הכוחות הלא-לימודיים של הפרט , כמו טמפרמנט חיובי , מראה פיזי נאה , התאמה רגשית , התנהגות חברתית , כישורים ספורטיביים , תמיכה של הורים ומורים , הבנה עצמית וקבלת הלקות . לכך מוסיפה ווינר ( Wiener , 2002 ) את הגורמים של חברות הדדית ואיכות גבוהה של חברות כגורמי הגנה . לרשימת גורמי הסיכון מוסיפים קוזדן ושותפיה ( שם , ( 2002 את הגורמים של קבלה ותמיכה חברתית , ווינר ( שם , ( 2002 מזהה את ההשמה בכיתת חינוך מיוחד וקיום בו זמני של בעיות קשב והיפראקטיביות כגורמי סיכון . וונג ( Wong , 2003 ) מסבה את תשומת הלב למרכיבים נוספים המשפיעים על גורמי סיכון וחוסן . למין ( זכר או נקבה ) יכולה להיות השפעה שונה על גורמי

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help