sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:71

של ילדים אלו מלידתם ובמהלך השנים בגילים , 31 / 32 , 18 , 10 , 4 , 2 , 1 ומצאו גורמי לחץ וסיכון שונים , אך גם גורמי הגנה . ( 2001 Werner & Smith , 1982 , 1992 , ) מרבית חברי קבוצה זו , זולת תת-קבוצה של 22 עם לקויות למידה , עסקו בבגרותם במקצועות שדרשו מיומנויות ספציפיות , והיו שבעי רצון מעצמם , מנישואיהם ומהמקצועות שלהם . גם בגיל 40 נמשכו המגמות החיוביות האלו , 70 ° / 0-כש מהנשים 60 ° / 0-ו מהגברים בקבוצת המיקוד היו שבעי רצון ממקום עבודתם , מחיי הנישואים שלהם ומתחושה של מסוגלות עצמית ומיטביות פסיכולוגית . שני החוקרים האלו מסיקים שגדילה בתנאי סיכון לא בהכרח תוביל לתוצאות שליליות בבגרות , ומדגישים את החשיבות של גורמים סביבתיים , ובעיקר תמיכה רגשית מן המשפחה או מאנשים משמעותיים אחרים בסביבה , כמו מורים ואנשי דת . ( Werner & Smith , 2001 ) תת קבוצה במחקר של וורנר וסמיט היא זו של 22 ילדים 14 ) בניס 8-ו בנות , ( שאובחנו בגיל 10 כבעלי לקויות למידה . אחוז גבוה מילדי תת קבוצה זו 64 % ) מהבנים 36 ° / 0-ו מהבנות ) גדלו בבתים עניים , 80 ° / 0-ל מהם היו היתקלויות עם רשויות החוק בין הגילאים 10 , 18-ל 27 ° / 0-ול היו מגעים עם המשטרה , כשלמחציתם מגעים חוזרים שהובילו לבית המשפט ( בעקבות אירועים כמו תאונות דרכים , פגיעה גופנית בזדון , פריצות , גניבות , הצתות , היעדרויות , בריחות מהבית וציד לא חוקי . ( במבחנים שחברי תת-קבוצה זו עברו בגיל 18 התגלה שהם מתקשים במיומנויות אקדמיות של קריאה , כתיבה , ידע כללי וכישורים חברתיים . נוסף על כך , כהשוואה לקבוצת הביקורת , הראו הצעירים עם לקויות הלמידה רמה גבוהה יותר של מיקום שליטה חיצוני . ההידרדרות בהישגי תת-קבוצת הצעירים עם לקויות הלמידה נעצרה בבדיקות שנערכו להם בגיל . 32 בגיל זה נמשך המעקב אחרי 18 מתוך 22 חברי הקבוצה הראשונית של בעלי לקויות הלמידה 75 ° / 0 . מהם היו מועסקים , אם כי במקצועות הצווארון הכחול , נישואיהם היו מוצלחים ( עם אחוז גירושין דומה לזה שבקבוצות המחקר של האנשים ללא לקויות הלמידה , ( והם כולם היו שבעי רצון מעצמם , ממקומות העבודה שלהם ומנישואיהם . מה גרם לתפנית החיובית בחייהם של אנשים רבים כל כך עם לקויות הלמידה בהשוואה להידרדרות שתועדה אצל מרביתם כגיל ? 18 וורנר ( Werner , 1993 ) מציעה חמישה אשכולות של גורמי הגנה : . 1 טמפרמנט נעים , המעורר תגובות חיוביות מן ההורים , מן החברים , מן המורים ומבני הזוג .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help