sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

להלן דוגמאות לימודיות לייחוסים .-השונים כשהתלמיד טוען שהחיבור שכתב אינו מוצלח , כי "אני פשוט לא , "סופר הוא מתכוון להגיד שהוא מייחס את הכישלון שלו להיעדר יכולת בהבעה בכתב , ומבטא בכך ייחוס יציב , פנימי , ולא נשלט . כשהתלמיד אינו מבין את החומר במתמטיקה וטוען כי "יכולתי להבין אם הייתי לוקח את זה , "ברצינות הוא מתכוון להגיד שהוא מייחס את הכישלון שלו לכך שלא השתדל ולא השקיע מספיק מאמץ . הוא מבטא בכך ייחוס לא יציב , פנימי ונשלט . כשהתלמיד טוען שהוא הצליח במבחן רב ברירה בהיסטוריה בגלל ש"ניחשתי בפוקס את כל , "התשובות הוא מייחס את הצלחתו למזלו הטוב , ומבטא בכך ייחוס לא יציב , חיצוני ולא נשלט . כשהתלמיד מסביר את הצלחתו בזיהוי אזורים גאוגרפיים במפת ישראל בכך ש " האזורים ממש ברורים במפה ובגלל זה היה קל לזהות אותם , " הוא פונה לייחוס הממוקד בקלות המטלה , ומבטא בכך ייחוס יציב , חיצוני ולא נשלט . כשהתלמיד מייחס את הצלחתו במבחן לדרך שכה למד ולסדרת הפעולות שנקט "הצלחתי כי סיכמתי את כל החומר , אחר כך כתבתי לעצמי שאלות לדוגמה , עניתי עליהן ובסוף בדקתי את התשובות על פי הסיכומים , "שלי הוא מייחס את ההצלחה לאסטרטגיה שלפיה פעל , ומבטא בכך ייחוס לא יציב , פנימי ונשלט . האירוע הבא מדגים את הייחוסים הסיבתיים של טל , נער בן 14 עם לקויות למידה / שפה : למעלה מחודש חקר טל את הנושא "הצוללת דקר . " עם סיום עבודת החקר הוא התבקש להציג לפני חבריו לכיתה את תהליך החקר שלו ואת ממצאיו . טל הציג את הנושא מתוך הכתוב , אך הצגתו לא הייתה מאורגנת , משפטיו היו קטועים והוא לא לקח בחשבון , שלשאר תלמידי הכיתה לא היה ידע קודם בנושא שהוא חקר . בהצגתו הוא השתמש באוצר מילים לא מוגדר דיו וחזר על מילים לא ספציפיות כמו : "כזה , " "ההוא" ו " . "נו כשהתלמידים העירו לו שהם לא מבינים בדיוק על מה הוא מדבר , ענה טל : "אני אף פעם לא מצליח בסוג כזה של הצגות , וחוץ מזה : אני פשוט דיסלקטי ואני לא יכול לקרוא מה שכתוב . "פה טל מדגיש שהוא אף פעם לא הצליח במשימות הדורשות הצגת נושא בפני שאר תלמידי הכיתה והוא מאשים בכישלונו את חוסר יכולתו לקרוא היטב , כי "אני

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help