sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:66

ייחוסי םסי בתיים תאוריית הייחוסים הסיבתיים טוענת , שבמצבי הצלחה וכישלון נוטים בני האדם לנתח לעצמם מה היו הגורמים שהביאו אותם לתוצאות אלו . ניתוח כזה משקף את התפיסות והאמונות של האדם , ולאו דווקא את המציאות האובייקטיבית עצמה , לגבי המקורות להצלחה ולכישלון . הייחוסים הסיבתיים האלה , כלומר , אינה מספיקה , ועל המורה לכוון את התלמיד במפורש למה שעליו לעשות כדי להתאמץ יותר . נוסף על כך , לא די ללמד תלמידים עם לקויות למידה אסטרטגיות שיקדמו את למידתם , אלא יש להנחות אותם איך ומתי עליהם להשתמש באסטרטגיות מקדמות אלו ( ידע מטא-קוגניטיבי . ( כדי להבטיח שהתלמידים ישתמשו באסטרטגיות המקדמות יש לפעול לשימור השימוש בהן ולהכללתן במצבי למידה שונים . לכן יש לאמן את השימוש באסטרטגיה במגוון של משימות ושל מסגרות למידה שונות ולאורך זמן . מכיוון שתלמידים עם לקויות למידה נוטים להגיב בפסיביות ולא לקחת אחריות לתהליך הלמידה שלהם , חשוב לערב אותם באופן פעיל בהחלטות הנוגעות לחייהם בהווה ובעתיד . מתוך כך פותחו תכניות המיועדות לשלב את הלומד בקביעת התכנית החינוכית היחידנית הנבנית עבורו ( תח"י . ( חוק IDEA האמריקני , למשל , מציין במפורש , שעל תלמידים המקבלים שירותי הכנה למעבר מבית הספר העל יסודי למסגרות לימודיות / תעסוקתיות אחרות , להשתתף בישיבות הקובעות את התכניות החינוכיות שלהם ( ישיבות . ( 1 EP גם בישראל קובע תיקון מספר 7 לחוק החינוך המיוחד מתשס"ג , ( 2002 ) שבבניית התח '' י לתלמיד משולב , יוזמנו הורי התלמיד והוא עצמו להשמיע את דבריהם , ובכך להשפיע על בניית התכנית . יש אמנם בתי ספר המזמינים את התלמיד עם לקות הלמידה להשתתף בישיבות הקובעות את התכנית הלימודית שלו , אך הוא יושב שם לרוב בצד , בעוד מוריו מחליטים החלטות הנוגעות לו . כדי שתלמידים יהיו פעילים בקביעת תכניות הלימודים האישיות שלהם , יש ללמד אותם כיצד לעשות זאת . לדוגמה , תכנית Directed IEP Self- ( שחוברה והופעלה על ידי מרטין ושותפיו Martin , Huber-Marshll , ( Maxson & Jerman , 1993 מאפשרת לתלמידים להכיר את היכולות ואת הצרכים שלהם ומדריכה אותם ליצור מטרות שייכללו בתכנית הלימודים שלהם . התכנית כוללת תהליך בן אחד-עשר שלבים ונעזרת בסרטון וידאו , בחוברות עבודה , במשחקי תפקידים ובמשוב . התלמידים שהשתתפו בתכנית זו הפכו למעורבים יותר בבית הספר והעידו על תחושת בעלות על עתידם .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help