sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:64

הוודאי שלו . הוא עלול אפילו להכליל את האמונות השליליות האלו למצבים שבהם הוא הצליח בעבר . התרשים הבא מדגים את מעגל חוסר האונים הנלמד : דואק ( Dweck , 1986 ) שילבה את ההתנהגות של חוסר אונים נלמד במודל שלה על מוטיבציית הישג . היא מבחינה בין שני סוגים של תלמידים : בעלי מעורבות אגו ובעלי אוריינטציית שליטה . תלמידים עם חוסר אונים נלמד מגלים לרוב " מעורבות אגו . " היעדים הבית ספריים של תלמידים אלו מתמקדים בהשלמת המשימות הלימודיות ובהימנעות משיפוט שלילי לגבי היכולות שלהם . הם מאמינים שאינטליגנציה היא מבנה עם כמות קבועה . הם נמנעים מאתגרים , מגלים מידה נמוכה של התמדה מול משימה קשה , יש להם תפיסות נמוכות לגבי היכולות שלהם , והם מראים לרוב סימני חרדה כשהם ממלאים משימה . לעומתם , תלמידים עם "אוריינטציית שליטה" מגלים מעורבות במשימה ומאמינים שניתן לשפר את האינטליגנציה . היעדים הבית ספריים שלהם מתמקדים בלימוד ובהעמקת המסוגלות העצמית שלהם . יש להם תפיסות גבוהות יותר לגבי היכולות הלימודיות שלהם , הם מחפשים אתגרים , וכשהם פוגשים במשימה לימודית קשה , הם מתמידים בה . תלמידים עם חוסר אונים נלמד ותלמידים עם אוריינטציית שליטה אינם נבדלים זה מזה ביכולות האינטלקטואליות שלהם . אף שלתלמידים עם חוסר אונים יש לעיתים קרובות חסרים במיומנויות קוגניטיביות , הרי חסרים אלו אינם מהווים כשלעצמם את הסיבה לכישלון . גם לא כל התלמידים עם לקויות הלמידה נכנסים למעגל הקסמים של חוסר אונים . חלקם ממשיכים להרגיש מסוגלים ומראים דגמי ייחוסים המקדמים הצלחה לימודית . אחד הגורמים המשפיעים על דגם ההתנהגות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help