sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:50

חסר 'ם מסא-קוגנ'ס'ב"ם כדי להיות לומד עצמאי יש לרכוש ידע מטא-קוגניטיכי על תהליך הלמידה . ( Brown , 1978 ) ידע זה כולל שני רכיבים : . 1 מודעות של האדם לתהליכי החשיבה שלו ולטכניקות שהוא מיישם בלמידה הרכיב-. זה מתייחס לערנות או לרגישות של הלומד למשתנים הקשורים בו , במשימה ובאסטרטגיה , והמשפיעים על הביצועים הקוגניטיביים שלו . ההנחה היא שבמהלך ניסיונותיו הלימודיים רוכש התלמיד מידע על תחומי החוזק והחולשה שלו כלומד , על הקלות או על הקושי של משימות שונות עבורו ועל המגוון של דרכי יישום האסטרטגיות המקדמות את הלמידה שלו . . 2 ויסות עצמי של הפעלת מיומנויות קוגניטיביות : הרכיב הזה מתייחס לדרך שבה הלומד משתמש בידע שלו על עצמו , בידע שלו על אסטרטגיות למידה ובמשתנים של המשימה כדי לתכנן , ליישם ולנטר את ביצוע הלמידה שלו תוך השגחה ובקרה עצמית , ולכוון את עצמו ללמידה . מחקרים שונים מצאו שלתלמידים עם לקויות למידה יש ידע מטא-קוגניטיבי דל בתחומים שונים כמו קשב , זיכרון , קריאה , כתיבה , פתרון בעיות , שפה וחשבון , ואנשי חינוך פיתחו גם דרכי הוראה לשיפור המיומנויות המטא-קוגניטיביות של התלמידים האלו . פרסלי , למשל , פיתח עם עמיתיו ( Pressley & Associates , 1990 ) אסטרטגיות למידה מגוונות עבור תלמידים עם לקויות למידה . האסטרטגיות שהם פיתחו באו להעמיק יכולות מטא-קוגניטיביות , כמו מודעות למטרה הלימודית , תכנון למידה או ניטור עצמי ( השגחה ובקרה עצמית ) לשם הערכת ההתקדמות במילוי משימה . ( Pressley , 1990 ) לפי מודל הברית המשולשת , ייתכן שהתלמיד עם לקות הלמידה ידגים ברית שגויה בין מיומנויות קוגניטיביות למיומנויות מטא-קוגניטיביות , ואלו יכולות להימצא בקשר עם הסגנון המוטיבציוני שלו ולהשפיע על למידתו ועל הישגיו . כשניסיונות הלמידה שלו מובילים אותו לכישלונות חוזרים , הוא יכול להסיק בטעות שהמאמצים האסטרטגיים שלו לא יוכלו לקדמו . על רקע זה מתפתחים הקשיים המוטיבציוניים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help