sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:49

מודל הברית המשולשת החוקרים שורט וויסברג-בנצ'ל ( Short & Weissberg-Benchell , 1989 ) פיתחו את מודל הברית המשולשת , ( Triple Alliance Model ) המציע מערכת קשרים הדדית בין גורמים המקדמים למידה . על פי מודל זה , לומדים מיומנים צריכים להשיג איזון עדין בין תהליכים קוגניטיביים , מטא-קוגניטיביים ומוטיבציוניים , כדי לקדם את הצלחתם הלימודית . במסגרת ברית יעילה זו של למידה , חוברים יחד כוחות מטא-קוגניטיביים ומוטיבציוניים כדי לתמוך במיומנויות הקוגניטיביות . לומדים לא יעילים אינם מצליחים לשלב כוחות אלו ונוצרות אצלם בריתות מכשילות . להלן תיאור קצר של חסרים אפשריים בכל אחד ממרכיביה של ברית משולשת זו , העשויים להסביר את הפער הייחודי בלקויות למידה , את הפער בין פוטנציאל להישגים ואת הקשיים של לומדים עם לקויות למידה בפיתוח הכוונה עצמית וסינגור עצמי . מרכיב המוטיבציה יורחב כפרק , 5 ויכלול מכני דעת אחדים והשלכותיהם על לומדים עם לקויות למידה . חסויים קוגנ'ס'ב"ם שניים מהתהליכים הקוגניטיביים הבסיסיים שנחקרו רבות בקרב אוכלוסיית הלומדים עם לקויות הלמידה הם הזיכרון והקשב . נמצאו אצלם חסרים בזיכרון , כמו חסרים בהיזכרות סדרתית , ואלו יכולים להיות תוצר של קשיים מבניים ושל קשיים אסטרטגיים . תלמידים רבים עם לקויות למידה אינם משתמשים באופן יעיל באסטרטגיות זיכרון כדי לשפר את הביצועים שלהם . וכך הם מתקשים כמטלות הדורשות מהם להשתמש בחזרה ובשינון מילוליים כדי למלא משימה של היזכרות סדרתית . עם זאת , הביצועים של התלמידים האלו עשויים להשתפר כצורה ניכרת אם הם יונחו להשתמש באסטרטגיות של חזרה ושינון מילוליים . ( Torgeson & Goldman , 1977 ) תוצאות דומות מוצגות בספרות על חסרים בקשב , כולל חסרים בקשב מתמשך ובקשב סלקטיבי . תלמידים עם לקויות למידה מתקשים בהתנהגויות ממוקדות משימה כגון קשב והתמדה במשימה . הם עשויים אמנם להראות יכולת לשמור על הקשב בהקשרים לימודיים , אך הם מתקשים להתמיד בכך בתנאים מצכיים שונים , כמו , למשל , למידה ככיתת לימוד שיש בה מספר גדול של תלמידים , זאת , לעומת לימוד ככיתה קטנה , שבה התלמיד זוכה ליחס אישי Dnpnn ( Friedman , Cancelli & Yoshida , 1988 ) הראו שבאמצעות אימון ניתן לשפר את מיומנויות הקשב והוויסות העצמי של תלמידים אלו , מה שמצביע על כך שייתכן וגם חסרים בידע אסטרטגי לוויסות עצמי , לדוגמה , תורמים לקשיים אלו , נוסף על הליקויים המבניים אצל התלמידים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help