sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:44

א ) אסטרטגיות תיקון הקשורות למבנה הלשוני : שיפור ההיגוי , שינוי דקדוקי , שינוי תחבירי או שינוי באוצר המילים . ב ) אסטרטגיות תיקון הקשורות לתוכן המידע : חזרה על הנאמר , אישור , פירוט ספציפי או הרחבה . ג ) אסטרטגיות תיקון הכוללות שינויים חוץ לשוניים : שינויים בטון הדיבור , בהטעמה , במהירות או בעוצמת הדיבור . . 5 תוצאה : מידת ההצלחה של השימוש באסטרטגית תיקון כדי לבנות מחדש את התקשורת . שימוש לא מקדם באסטרטגיית תיקון מודגם במקרה הכא : שלומי , תלמיד עם לקויות שפה / למידה , הגיע באיחור לשיעור . לשאלת המורה מדוע איחר , ענה שלומי : "התחרפנתי לגמרי ולא שמתי לב . "לצלצול בתגובה שאלה אותו המורה : "מה ? מה אתה אומר . ''? שלומי זיהה שיש קצר בתקשורת בינו לבין המורה , וכדי לתקן את הקצר , הוא חזר מילה במילה על המשפט שאמר , אך שינה את מהירות הדיבור שלו ודיבר לאט יותר . המורה הלאמבינה הפנתה אותו להירשם במזכירות בית הספר . כדי לבנות מחדש את המסר , השתמש שלומי באסטרטגיית תיקון חוץלשונית ( שינוי מהירות הדיבור , ( שלא קידמה את ההבנה . מכיוון שאי ההבנה נבעה משימוש באוצר מילים שלא היה מוכר למורה התחרפנתי" ) , (" היה עליו להשתמש באסטרטגיית תיקון לקסיקלית , הקשורה למבנה הלשוני , ולבחור במילה אחרת במקום "התחרפנתי , " כדי להבהיר את עצמו ולבנות מחדש את השיחה . גם למשוב של המורה היה חלק בבחירה הלא-מתאימה של אסטרטגיית התיקון . השאלות הלא ספציפיות שלה מהל" ) מה אתה אומרי (" לא סיפקו לשלומי מידע מספיק , כדי להחליט מהו הגורם לאי ההבנה , ולכוון אותו לבחור באסטרטגיית התיקון המתאימה . לאנשים עם לקויות למידה יכולים להיות קשיים בכל אחד ממרכיבי הפרגמטיקה של השפה . קיימים כמה מאמרים שסקרו מחקרים על היכולות הפרגמטיות של תלמידים עם לקויות שפה / לקויות למידה . דוניו ( Donahue , 1983 ) סוקרת מחקרים על כישורי השיח של ילדים עם לקויות למידה . אף שילדים אלו היו מעוניינים להשתתף בשיח ולמלא בו את חובותיהם , הם התקשו לעשות זאת בגלל מיומנויות דלות כפרגמטיקה של השפה . גם ספקמן ( Spekman , 1984 ) סוקרת מחקרים בתחום של כישורי שפה פרגמטיים של תלמידים עם לקויות שפה / לקויות למידה . את מיומנויות השיח היא מנתחת על פי הקטגוריות של כוונות תקשורתיות , הנחות מוקדמות , ארגון חברתי של השיח וההקשר , תוך הדגשת הקשיים של תלמידים אלו בקטגוריות שנבדקו . וויג ( Wiig , 1984 ) סוקרת

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help