sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

וסימון להעברת התור . ( Sacks , Schegloff & Jefferson , 1974 ) דרכים לסימון העברת התור כוללים שאילת שאלות , שינוי באינטונציה , הפסקה וכדומה . חוקי השיח מתייחסים לאסטרטגיות של התחלה , המשך וסיום שיחה , וכן ליכולת לשנות נושא ולתקן אי הבנות , בהתחלת השיחה , הדובר צריך לדעת כיצד למשוך תשומת לב לדבריו , ליצור קשר עין עם השומע ולשמור על קשר העין , וכן לדעת להתאים את המרחק הגופני לנושא השיחה ולשומע . במהלך השיחה ניתן להשתמש בכמה אסטרטגיות כדי להמשיך את השיחה , כמו : חזרה על דברי האחר , תגובה ספציפית לשאלה או הערה של האחר , הוספת מידע חדש או הפניית שאלות להבהרה ולהרחבה . השפעת לקות הלמידה יכולה להתבטא בקושי לארגן את השיחה של הסינגור .-העצמי מתי לדבר ומתי להקשיב , מה לכלול בבקשה ואיזה חלק להקדים למשנהו ( האם להתחיל את הסינגור בתיאור הקושי או בפירוט הזכאות , לדוגמה , ( איך להוסיף ולהבהיר , כשהדברים אינם ברורים , מהם הסימנים לכך שהנמען מבקש לסיים את השיחה ואיך ליזום באופן ענייני ומנומס מפגש נוסף . במהלך השיחה ייתכן "קצר" בתקשורת , וכדי לתקנו יש צורך בניתוח מרכיביו . תלמידים עם לקויות שפה / למידה עלולים להתקשות באיתור ובתיקון של איהכנות תקשורתיות . ( Donahue , Pearl & Bryan , 1980 ) ניתוח אירוע של חוסר תקשורת צריך להצביע על כך שאמנם התרחש קצר תקשורתי ולכלול מידע על הסיבה וכן יוזמה לתיקון , שימוש באסטרטגיות תיקון והערכת התוצאות של ניסיון התיקון . להלן פירוט של כל אחד מהמרכיבים בניתוח אירוע של חוסר תקשורת : . 1 זיהוי הקצר : כאשר נוצר קצר תקשורתי על המשוחחים לזהות את קיומו . . 2 איתור הסיבה : ייתכנו גורמים שונים לקצר כתקשורת וביניהם : היגוי לא ברור , עוצמת קול לא מתאימה , מידע לא מלא , רמת מורכבות גבוהה של המידע , היעדרו של קשב הדדי , תמיכה חזותית לא מספיקה או היעדרו של רצון הדדי לתקשורת . המשוחחים צריכים לאתר את סיבת הקצר כדי שיוכלו לפעול לתיקונו . . 3 יוזמה לתיקון : ניסיון התיקון יכול להיות יזום על ידי המוען או על ידי הנמען , המסמן בדרכים שונות שהוא זקוק למידע נוסף או להבהרות . . 4 אסטרטגיות תיקון : אלו הדרכים שנוקט המוען כדי לתקן קצר תקשורתי . חוקרות השפה רות ' וספקמן ( Roth & Spekman , 1984 ) מבחינות בכמה אסטרטגיות תיקון , שניתן לחלקן לשלוש קבוצות :

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help