sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:39

למידה ספציפית . הפעולות שתנקוט המורה ינבעו מההסברים האישיים שלה , ועלולים שלא להתייחס ללומד כאל תלמיד עם לקות למידה . מכאן נובעת החשיבות לפעולות המכוונות של הלומד עצמו . בבואנו להנחות תלמיד עם לקויות למידה לסנגר על עצמו , עלינו לקחת בחשבון גם את היכולות השפתיות-פרגמטיות שלו ( וראו בהמשך הפרק הרחבה על כישורי שפה פרגמטיים של תלמידים עם לקויות למידה . ( נוסף על שלושת המאפיינים הראשוניים של לקויות למידה שנמנו עד כה , קיימים עוד שלושה מאפיינים משניים ללקות , המלווים רבים מבעלי לקויות למידה . מאפיינים אלה עשויים להקשות על יכולתם לסנגר על צורכיהם הלגיטימיים . עם קשיים משניים אלו נמנים : ד . אי הכרה מעמיקה של האדם בנקודות החוזק שלו ובצרכיו הייחודיים : לא כל הלומדים עם לקויות הלמידה מודעים היטב ללקות שלהם , להשלכותיה . הלימודיות והחברתיות , לתחומי החוזק ולדרכי הפיצוי שפיתחו לעצמם , או להתאמות שיאפשרו להם לבטא את ידיעותיהם . הם גם אינם מודעים בהכרח לחשיבותן של רשתות תמיכה בלתי פורמליות ופורמליות ( בני משפחה , חברים , צוות בית הספר ואנשי מקצוע מתחומי הטיפול , הרווחה והפנאי , ( מתי ואיך להיעזר בהן וכיצד לטפחן ולהרחיבן . ה . סגנון התמודדות פסיבי : כעקבות הכישלונות הלימודיים החוזרים עלולים לומדים בעלי לקויות למידה להפגין תחושת חוסר אונים נלמד . הם ניסו בעבר להתמודד עם קשייהם , אך ללא הצלחה , והגיעו לשלב שבו הם כבר " מרימים . "ידיים הם חשים שכל ניסיון שלהם סופו כישלון , ולפיכך הם נמנעים מלכתחילה לבקש את הסיוע של המערכת החינוכית . התוצאות של ניסיונות העבר שלהם סייעו להם לגבש עמדה לפיה "זה בלאו-הכי לא , "יעזור וכך המשימות הלימודיות הופכות לקושי משתק ולא לאתגר מפעיל ( ראו הרחבה על חוסר אונים נלמד בפרק , 3 העוסק בהיבטים מוטיבציוניים . ( ו . הערכה עצמית נמוכה : אותה היסטוריה אישית של כישלונות חוזרים עלולה לפגוע בדימוי העצמי של תלמידים עם לקויות למידה ולבסס אצלם את האמונה המוטעית שהם טיפשים , לא מוצלחים , ותמיד "הכבשה השחורה " של מערכות החיים שלהם . הערכה עצמית נמוכה כזו מונעת מהם להכיר בתחומי החוזק שלהם העשויים לאפשר להם להתגבר על המכשולים , והם לא יפנו ליידע את הסביבה לגביהם .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help