sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:38

ידי הסביבה כפן התפתחותי-זמני , אך ככל שהאדם גדל , כך עשויה הסביבה , שציפתה שהלקות תחלוף עם הגיל , לגלות קושי רב יותר להכיר באפיון הכרוני של הקשיים . לכן על האדם עם לקות הלמידה ללמוד כיצד לסנגר על שאיפותיו המשתנות ועל צרכיו הייחודיים לאורך השנים וכחלק בלתי נפרד מקידום איכות חייו . ב . האופי הסמוי והספציפי של לקות למידה : על פי רוב לקות למידה אינה ניכרת במאפיינים חיצוניים-פיזיים . תלמידים כעלי לקויות למידה נראים פיזית כמו תלמידים אחרים , ולעיתים אף מדהימים את סביבתם בידע ובתוכנות שלהם . יחד עם זאת הם מגלים קשיים לימודיים ניכרים ברכישת מיומנויות יסוד כמו קריאה , כתיבה וחשבון , או מיומנויות שפתיות וחברתיות אחרות . אופיה הספציפי של הלקות הוא אחת הסיבות לכך שהקשיים הלימודיים אינם נתפסים כראשוניים ואינם זוכים ליחס הרציני הנדרש מהסביבה . זו עשויה לטעון : "אתה יודע לבטא את עצמך כל כך טוב , אז איך זה שאתה לא מצליח לכתוב אפילו משפט אחד נכון . "? הסביבה נוטה לעיתים אף להאשים את הלומדים עצמם כקיום הקשיים שלהם ולטעון : " אתה עצלן ! לו היית משתדל יותר , יכולת להצטיין , "בלימודים וגם : "אם רק . "תוכל-תרצה לכן על האדם עם לקות הלמידה להכיר במוגבלויותיו , ללמוד את זכויותיו ולעמוד על קיומן . ג . הקשיים בפרגמטיקה של השפה : המקור של חלק גדול מלקויות הלמידה הוא מקור שפתי . בגלל קשיי שפה , לומדים אלו עלולים להתקשות בהסבר מילולי ברור של הצרכים הייחודיים שלהם . לא תמיד הם מצליחים לקחת בחשבון את עמדת השומע ולהתאים את דבריהם למטרות התקשורתיות שלהם . כך , לדוגמה , התלמיד המתקשה עשוי לפנות למורה בדברים המתפרשים על ידה כהתנהגות חצופה . הפירוש הזה יכול להתרחש , משום שהתלמיד השתמש במבע של האשמה ודרישה את" ) צריכה להתחשב ולכתוב לי מבחן אחר (" במקום להשתמש במבע של בקשה אני" ) מבקש להיבחן מחדש . (" הפירוש השגוי להתנהגות התלמיד יכול להיגרם גם מפני שהתלמיד לא נתן למורה שלו מידע רקע על קשייו . במקרה כזה תישען המורה על ההבנות הכלליות שלה לגבי חוסר הצלחה בלימודים , ותכלול בהסבריה לכישלונות הילד סיבות כמו הלחצים המשפחתיים על הילד או מאמצי הילד לבסס את מעמדו החברתי בכיתה . המורה עשויה גם לפנות להסברים העוסקים ביכולות השכליות הכלליות של הילד , מבלי לשקול את קיומה של לקות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help