sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

החברתית ובאינטראקציה החברתית , אך קשיים אלו כשלעצמם אינם מהווים לקות למידה . הקשיים האלו צריכים להיות אמנם מטרות לטיפול , אך יש להבחין בינם לבין לקויות למידה . "למרות שלקות למידה עשויה לקרות בו-זמנית עם מצבים מגבילים ,. "אחרים או עם השפעות סביבתיות : " " . זהו היגד חשוב המצהיר שלקות למידה יכולה להימצא אצל כל אדם , כולל אנשים עם מוגבלויות אחרות , מרקע חברתי-כלכלי מגוון ומקבוצות אתניות שונות . בעוד ההיגד הקודם הוא על דרך ההוצאה מהכלל , הרי ההיגד הנוכחי כולל קבוצות אנשים מגוונות וטוען שאדם עם לקות למידה יכול להיות מישהו שיש לו גם פיגור שכלי , עיוורון או חירשות , שיש לו התנסויות ורקע תרבותי שונה או מישהו עם חסך כלכלי רב . כלומר , ההגדרה מכירה בכך שאדם עם לקות למידה יכול להיות אדם עם מוגבלויות מרובות . "היא אינה תוצאה של תנאים או השפעות : "אלו זהו ההיגד האחרון בהגדרה ומטרתו לציין , שאף על פי שלקות למידה עשויה להופיע עם מוגבלויות נוספות , זוהי לקות מובחנת כפני עצמה . המיל מציין כי "לאדם יכולה להיות לקות למידה נוסף על לקות אחרת , אך לקות הלמידה היא לא בגלל לקות אחרת" . ( Hammil , 1991 . 6 ) עד כאן הפרשנות להגדרה האמריקנית של NJCLD ללקויות למידה . גם בישראל עברה ההגדרה ללקויות למידה שינויים . כבר בשנת , 1976 כחוזר המנהל הכללי של משרד החינוך ( חוזר מנכ " ל , , ( 1976 מופיעה הגדרה המתווה גם הנחיות לגבי זכאותו של תלמיד עם לקות למידה לשירותי חינוך מיוחד . זוהי כמובן הגדרה טרום עידן חוק החינוך המיוחד ( שהתקבל בשנת , ( 1988 המעודד לשקול את שילובם של תלמידים אלו במסגרות רגילות . הגדרה ראשונית זו של משרד החינוך הייתה בעייתית , כי היא לא אפשרה הבחנה מבדלת ברורה בין תלמידים עם לקויות למידה לבין תלמידים אחרים בעלי צרכים מיוחדים , כמו תלמידים עם פיגור שכלי . הגדרה זו כללה במסגרת אוכלוסיית התלמידים עם לקויות הלמידה גם "תלמידים המתקשים להשתלב במסגרת לימודית של כיתה רגילה מסיבות אלה : . 1 קצב איטי של למידה ; . 2 ליקויים בקשב ובריכוז ; . 3 ליקויים בכושר המוטוריקה הכללית ובקואורדינציה מוטורית ; A ליקויים בכושר האינטגרציה הבין-חושית ;

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help