sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:35

קיימים הם ללא ספק הופכים את הטיפול וההוראה למורכבים יותר , אך אין לראות בהם גורמים ראשוניים של לקות הלמידה . " ההנחה היא , שהם נגרמו כתוצאה מתפקוד לקוי של מערכת העצבים : "המרכזית היגד זה מחזק את האמונה שלקות למידה היא אינטרינזית לפרט . הגורם של לקות הלמידה עשוי להיות תפקוד לקוי וידוע של מערכת העצבים המרכזית או השערה על תפקוד לא תקין , בהיעדר ביסוס נוירולוגי ברור . התפקוד הלקוי של מערכת העצבים המרכזית יכול להיגרם כתוצאה מגורמים תורשתיים , מחוסר איזון ביוכימי , מנזק טראומטי לרקמות או מתנאים דומים אחרים . באמצעות היגד זה מבטאת ההגדרה ספק מפורש לגבי השלמות והתפקוד התקין של מערכת העצבים המרכזית . עם זאת , ההגדרה מבהירה כי במרבית המקרים הגורם ללקות הלמידה אינו ידוע . במקרים שבהם האדם מראה ירידה ברורה בתפקודיו ( כמו איבוד המיומנויות השפתיות אחרי שבץ מוחי או פגיעה מוחית , ( הקושי מיוחס לתפקוד לקוי , אך נרכש , של מערכת העצבים המרכזית . זאת בניגוד למרבית המקרים של לקויות למידה , שהם מקרים התפתחותיים ולא מקרים נרכשים . הקשיים ההתפתחותיים ( כמו קשיים בשפה דבורה , באינטראקציה חברתית או בהבעה בכתב ) מופיעים בהדרגה , כשהילד מנסה ללמוד מיומנות חדשה , לרוב במהלך שנות בית הספר . וכך , לדוגמה , לקות הלמידה עשויה להיות סמויה עד שהילד יגלה קשיים בלימוד הקריאה בכיתות היסוד של בית הספר . בגלל הקושי להוכיח את הגורם האורגני ( כמו נזק למערכת העצבים המרכזית או לתפקודה ) ההגדרה מציעה , שאין צורך בממצאים נוירולוגיים כדי לאבחן לקות למידה . עם זאת מוצע שלא להגדיר אדם כבעל לקות למידה , אם לא ניתן להניח שיש לו תפקוד לקוי של מערכת העצבים המרכזית . " והליקויים עשויים להתרחש במהלן שנות : "החיים היגד זה בא לחזק את הטענה , שלקות למידה אינה מוגבלת רק לשנות הלימוד בבית הספר . לקות למידה היא לקות כרונית וביטוייה קיימים לאורך שנות החיים ואצל אנשים בגילאים שונים . " בעיות בהתנהגות של ויסות עצמי , תפיסה חברתית והשתלבות חברתית עשויים להתקיים עם לקויות למידה , אך אינם כשלעצמם מרכיבים של לקות : "למידה היגד זה שונה מאז ההגדרה הקודמת של הוועדה הלאומית המאוחדת על לקויות למידה . ( 1981 Hammil , Larsen , Leigh & McNott , ) 1981-ב השינוי הנוכחי משקף את ההבנות , שלפיהן אדם עם לקות למידה עלול להציג קשיים ביכולת לוויסות העצמי של ההתנהגות ובעיות בתפיסה

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help