sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:32

לעסוק בפיתוח וביישום תכניות התערבות . גדל מספר המורים המתמחים בלקויות למידה , ובגלל הבסיס השפתי של לקויות למידה רבות התרחב התפקיד של קלינאי התקשורת בזיהוי ובטיפול בתלמידים אלו . גם תחום השיקום המקצועי הפך למרכזי יותר במתן שירותים לאנשים עם לקויות למידה . . 5 הרחבת הביסוס התאורטי ללקויות למידה : במהלך שנות 60-ה 70-וה של המאה העשרים התמקדו התאוריות השליטות בתחום של לקויות למידה בגישה התהליכית באבחון ובטיפול . ההנחה הייתה ש"תהליכי למידה בסיסיים" מסוימים , כולל תהליכים שמיעתיים , חזותיים , תחושתיים , מוטוריים , תהליכי קשב , רצף וזיכרון - כל אלה חשובים ללמידה , ושחסרים בכל אחד מן התהליכים האלו יגרמו ללמידה לקויה . הדוגלים בגישה התהליכית המליצו על טיפול כחסרים ביכולת הלמידה והתפתח מגוון של דרכי אימון תפיסתיות , כמו אימון תפיסתי-מוטורי , ( Kephart , 1971 ) אימון תפיסתי-חזותי-מוטורי , ( Frostig , 1967 ) ואימון תפיסתי-שמיעתי-לשוני . ( Kirk , McCarthy & Kirk , 1968 ) בשנות השמונים של המאה העשרים התנהל ויכוח ער על היעילות של אימון בגישה התהליכית , ובסיומו פינו התכניות התהליכיות את מקומן לגישות הוראה ישירות , ( Direct Instruction ) המתקשרות לחסרים לימודיים ספציפיים . במקביל למגמות אלו פותחו גם מודלים חדשניים להוראת תלמידים עם לקויות למידה , וביניהם המודל הקוגניטיבי ( או המודל לעיבוד מידע , ( המודל הקוגניטיביהתנהגותי והמודל הקונסטרוקטיביסטי . [ ראו הרחבה על המודלים החדשניים בהוראת תלמידים עם לקויות למידה אצל הלהן ושותפיו . [( Lloyd , 1996 Hallahan , Kauffman &) להלן תיאור קצר של שלושה מודלים : . 1 המודל הקוגניטיבי בהוראת תלמידים עם לקויות למידה הושפע רבות מהתאוריה ההתפתחותית של פיאזיה , והוא מתמקד בתהליכים המנטליים של הלומד וביכולתו לנהל אותם . מודל זה ממליץ : . 1 להנחות את התלמיד תוך כדי הלמידה ; . 2 לקשר פעילויות למידה להתנסויות הקודמות של הלומד ; . 3 לעודד את התלמיד להשתמש באסטרטגיות למידה כדי לפתור בעיות . . 2 המודל הקוגניטיבי-התנהגותי מיישם שיטות של ניתוח מטלה במסגרת הגישה הקוגניטיבית . המודל מדגיש בקרה עצמית , כולל : ניטור עצמי , הערכה עצמית , תיעוד עצמי וחיזוק עצמי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help