sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:31

על אפאזיה והעבודה עם אנשים עם נזק מוחי . מרבית המחקר כשלב הראשוני התקשר לתחום הנוירולוגיה . ההכרה שילדים מסוימים , ללא נזק מוחי מתועד , הראו אפיונים המזכירים את אלו של מבוגרים עם נזק מוחי ידוע , הייתה שלב מעבר חשוב בתחום . תחילת שנות 60-ה של המאה העשרים היו שנותיה הראשונות של התנועה ללקויות למידה . בשנת 1963 התקיים בשיקגו שבמדינת אילינוי כנס בחסות קבוצת הורים , שהקימו את האגודה לילדים עם לקויות למידה בארצות הברית . בכנס זה השתמש סמואל קירק , דמות ידועה בתחום של החינוך המיוחד , במונח לקויות למידה , ( Learning Disabilities ) כדי לתאר ילדים שכונו עד אז במגוון שמות , כולל ילדים עם מוגבלויות תפיסתיות , נזק מוחי , נזק מוחי מזערי , אפאזיה , היפראקטיביות ובעלי תסמונת שטראוס . לאחר כנס זה הפכה לקות הלמידה לקטגוריה מובחנת של לקות למטרות מחקר , סינגור ומתן שירותים . בסקירה ההיסטורית שלו מציין המיל חמישה ערוצי התפתחות בתחום של לקויות למידה : . 1 יצירת ארגונים מקצועיים וארגוני סינגור של הורים , שהתמקדו בלקויות למידה . הגידול במספר הארגונים האלו משקף גם את הגידול במספר הילדים בגיל בית ספר המקבלים שירותים כבעלי לקויות למידה . גם בארץ קמו כמה ארגונים שהתמקדו בלקויות למידה , וביניהם ניצן , לשם , אורטון-דיסלקסיה ואחרים ( ראו הרחבה על אגודות בישראל בפרק . ( 5 . 2 חקיקה נרחבת , שהשפיעה על אבחון , טיפול , מסגרות חינוך ותעסוקה לילדים ולמבוגרים עם לקויות למידה ( ראו הרחבה על החקיקה בפרק . ( 5 . 3 פיתוח שירותים חינוכיים לתלמידים עם לקויות למידה , שנעו מהמסגרת של הקליניקה הרפואית אל המסגרת החינוכית בכיתה , ועברו מבתי הספר המיוחדים ומהכיתות הנפרדות אל השילוב במסגרות חינוך רגילות . בשנות 90-ה של המאה העשרים חלו שינויים דרמטיים במסגרות החינוך לתלמידים עם לקויות למידה ושינויים במסגרות המשך של לימודים ותעסוקה למבוגרים . בעקבות חקיקה בארצות שונות , כולל בישראל , פותחו תכניות לשילוב ולהכלה של תלמידים עם לקויות למידה במסגרות לימודיות רגילות ( בהקשר זה ראו על חוק חינוך מיוחד התשמ " ח בישראל בפרק . ( 5 . 4 יצירת קבוצות עניין מגוונות , הרחבת הידע המחקרי ופיתוח כלי אבחון רגישים הגדילו את מספר התלמידים המאובחנים כבעלי לקויות למידה . במקביל , גדלה גם השונות בין בעלי המקצוע בתחום זה . בעוד שבתחילה היה התחום של לקויות למידה נחלתם של רופאים ופסיכולוגיים , הרי בהדרגה התמקצעו בתחום גם מורים וצוותים הקשורים לבית הספר , ואלו החלו

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help