sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:28

גרפילד מסיק שתי מסקנות ממחקרו זה , ועליהן נוכל להתבסס כדי לקדם תכניות של טיפוח הכוונה עצמית וסינגור עצמי . המסקנה האחת היא שלאנשים מצליחים יש מיומנויות מסוימות המשותפות להם ללא תלות בגיל , בהשכלה או במקצוע . המסקנה השנייה היא שניתן לרכוש מיומנויות אלו . התנהגות של הכוונה עצמית ופעולות של סינגור עצמי , המאפיינים אנשים מצליחים בכלל , תקפים גם לגבי אנשים עם מוגבלויות . גרבר , גינסברג וריף ( Gerber , Ginsberg & Reiff , 1992 ) ערכו ראיונות עם אנשים מבוגרים בעלי לקויות למידה . מתוך ראיונות אלו הסתבר , שאנשים מצליחים עם לקויות למידה החליטו שהם יצליחו הרבה לפני שהצליחו בפועל . הם הראו התנהגויות ברורות של הכוונה עצמית : שליטה על חייהם ועל הסובב אותם , שאיפה להצליח , הצבת יעדים ברורים , התמדה , הסתגלות לסביבה ובניית רשת תמיכה לקידום הצלחתם . על אף לקויות הלמידה שלהם , הם עשו הכול כדי להגביר את סיכוייהם להצלחה , לרבות סינגור עצמי . אחד המרואיינים במחקר של גרכר ועמיתיו תיאר את הצלחתו כך . "לאנשים מצליחים חייבת להיות תכנית . צריכות להיות לך תכנית , מטרות , אסטרטגיה - אחרת אתה תעוף מבעד לעננים ותפגע בהר " . ( 1992 : 480 Gerber et al . j כדי שאנשים עם לקויות למידה יצליחו לעוף מבלי לפגוע בהר , יש חשיבות לפיתוח תכניות לטיפוח הכוונה עצמית ולקידום פעולות של סינגור עצמי , התנהגויות המתקשרות לאיכות חיים גבוהה יותר ( Wehmeyer & Schwartz , 1998 ) ולהצלחה בבגרות . ( Ward , 1988 , Wehmeyer & Schwartz , 1997 ) הלורן ( Halloran , 1993 ) מזהה התנהגויות של הכוונה עצמית וסינגור עצמי בתור "היעד האולטימטיבי של החינוך" ( שם , ( 214 אך המהות של לקות למידה וההשפעות הנלוות שלה עלולות לחבל ביכולתו של הלומד להשיג יעד זה . הפרק הבא יתאר את האפיונים של לומדים עם לקויות למידה , כדי להבהיר מדוע יש צורך בתכניות הנחיה שיטפחו את יכולותיהם לכוון את עצמם ולסנגר בהצלחה על המטרות , על הצרכים ועל ההעדפות האישיות שלהם .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help