sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

והן קובעות את מידת המאמץ שהוא ישקיע ואת משך הזמן שבו יתמיד בפעולה , כשיעמוד מול אתגרים דומים בעתיד . A קכלת החלטות ; בחינת דרישות המצב , קביעת יעדים , קביעת נורמות , זיהוי מידע המסייע בקבלת החלטות , התחשבות בפתרונות קודמים עבור מצבים חדשים , הצעת פתרונות חדשים ויצירתיים , לקיחה בחשבון של חלופות , בחירת החלופה הטובה ביותר , פיתוח תכנית פעולה . . 5 ביצוע עצמאי : התחלת משימה בזמן , השלמת משימה בזמן , שימוש באסטרטגיות של ניהול עצמי , ביצוע משימות לרמה הנדרשת , השלמת התכנית האישית . . 6 הערכה עצמית : ניטור הביצוע של המשימה , השוואת רמת הביצוע אל הרמה הנדרשת , הערכת היעילות של האסטרטגיות לניהול עצמי , קביעה אם התכנית הושלמה ואם היעד הושג . . 7 התאמה : שינוי יעדים , אסטרטגיות וסטנדרטים , שינוי תכנית וסיוע , התאמה מתמידה , שימוש במשוב מהסביבה כדי לסייע בהתאמה . גם ההגדרה האופרטיבית של סרנה ולאו-סמיט ( Serna & Lau-Smith , 1995 ) מסייעת באיתור המיומנויות הנחוצות להכוונה עצמית אצל תלמידים עם מוגבלויות . לפיהם : הכוונה עצמית מתייחסת למודעות של האדם לכוחות ולחולשות האישיות שלו , ליכולתו להציב מטרות ולבחור בין אפשרויות , ליכולתו להיות אסרטיבי בזמנים המתאימים ולתקשר חברתית עם אחרים . אדם עם הכוונה עצמית יכול לקבל החלטות באופן עצמאי , הרולטות המושתתות על יכולתו להשתמש במשאבים , כולל שיתוף פעולה ויצירת רשת תמיכה עם אחרים . התוצאה עבור אדם עם הכוונה עצמית היא היכולת להבין את הפוטנציאל שלו , להיות חבר יוצר בקהילה , ולהשיג את מטרותיו מבלי להפר את הזכויות , החובות והמטרות של אחרים ( שם : . ( 144 בהגדרה זו טמונה התפיסה , שאנשים זקוקים לאנשים אחרים כדי לממש את מטרותיהם . מתוך כך מדגישה ההגדרה , שתלמידים זקוקים לשלושה סוגי כישורים : . 1 לתקשר עם אחרים באופן חברתי הולם . 2-, ללמוד מיומנויות של שיתוף פעולה ויצירת רשת תמיכה ; . 3 להשיג את המטרות האישיות תוך שימוש באסטרטגיות מתאימות ואתיות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help