sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

פעולה של סינגור עצמי מבטאת את התפקיד הפעיל של אנשים עם מוגבלויות בהכוונת חייהם . זוהי עשייה הקוראת תער על המעמד של פסיביות והיעדר כוח , שהחברה מייחסת להם , ובונה אסטרטגיה מקדמת בתוך תהליך של העצמה . פעולה מתמשכת של סינגור עצמי על ידי לומדים עם לקויות למידה עשויה לאפשר להם בחירה מתאימה של מסגרות ודרכי לימוד , ולסייע להם ביצירת תנאים למימוש שאיפותיהם . כדי שלומד עם לקות למידה יסנגר על זכויותיו במערכת החינוך , עליו לפתח מיומנויות ספציפיות והבנות המאפשרות לו להסביר לאחרים את לקויות הלמידה הספציפיות שלו ולהתמודד באופן חיובי עם עמדות של בני גילו , של הורים ומורים . ספר זה עוסק בסינגור עצמי של לומדים עם לקויות למידה ומטרתו להביא לקדמת הבמה של הדיון על לקויות למידה את החשיבות בפיתוח תכניות הנחיה לסינגור עצמי עבור לומדים אלו . הספר נחלק לשני חלקים מרכזיים . החלק הראשון עוסק בהיבטים תאורטיים , המשמשים כר לפיתוח תכניות הנחיה ללומדים עם לקויות למידה . חלק זה מגדיר מהי הכוונה עצמית ומהו סינגור עצמי , מאפיין לומדים עם לקויות למידה , מפרט היבטים מוטיבציוניים שבבסיס הסינגור העצמי , ומציע דרכים העשויות להעצים את הלומד ולהוסיף לחוסנו . הפרק האחרון בחלק זה מספק מידע על חקיקה , שירותים , זכויות ותנועות חברתיות לקידום הסינגור העצמי של אנשים עם מוגבלויות בכלל ועם לקויות למידה בפרט . חלקו השני של הספר מתמקד בהנחיה לסינגור עצמי . הוא מתאר , צעד אחר צעד , כיצד מתבצעת פעולת הסינגור העצמי , ומדגים שלושה רכיכי-על הנדרשים לסינגור עצמי יעיל : ידע ( אישי וסביבתי , ( מיומנויות ותכונות מוטיבציוניות . בהמשך החלק הזה מתוארות בפירוט תכניות המנחות תלמידים וסטודנטים עם לקויות למידה להכוונה עצמית ולסינגור עצמי ומופנית תשומת הלב למקום של הכשרת המורים בתחום זה . מודגמת בפירוט תכנית מס " ע , המפתחת אצל לומדים עם לקויות למידה מודעות אישית ומיומנויות של סינגור עצמי , ומובאות עדויות אישיות של מסנגרים עצמיים , המדגימות את תרומת ההנחיה להעצמה שלהם כלומדים המשמיעים את קולם ומקדמים את צורכיהם . הפרק האחרון בספר מסכם סוגיות מרכזיות בהנחיה לסינגור עצמי . הוא דן בסוגיות תרבותיות והוראתיות , וכן מודגשת בו החשיבות של טיפוח קשרי גומלין עם מקורות תמיכה במשפחה ובקהילה . הערה : אני משתמשת בספר בלשון זכר ו / או כלשון נקבה , אך הכוונה היא לבני שני המינים כאחד .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help