sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

א . הגישה הביהביוריססית גישה זו משתמשת בעקרונות הלמידה , הן האופרנטית והן הקלסית , לטיפול בבעיות משמעת . לפי השקפה זו , התנהגות הילדים מעוצבת בידי סביבתם באמצעות סמיכויות החיזוק . הטיפול בבעיות המשמעת מבוסס על בנייה וחיזוק של הרגלים רצויים ומקובלים ועל הכחדת התנהגויות שאינן תואמות . תפיסה זו מניחה בבסיסה , כי על הטיפול להתמקד בהתנהגות עצמה , "כאן ועכשיו , " ואין כל צורך בבחינת הסיבות להתנהגות , שמקורן ברקע קודם של התלמיד . ניתן להשתמש בכלים של גישה זו כדי לשנות התנהגות מפריעה של ילד או של קבוצת ילדים . הנחה בסיסית - הפרעה של תלמיד נובעת מכך שהיא מזכה אותו בתגמול , ncr תשומת לב של התלמידים או של המורה . לצורך טיפול על המורה - א . להגדיר את ההתנהגויות הבעייתיות ואת ההתנהגויות החיוביות המצופות . ב . לתכנן שיטות תגמול כדי לעצב את ההתנהגות הרצויה . להלן כמה הגדרות של מושגים בסיסיים על פי הגישה ההתנהגותית -.משמעת - התנהגות הילד על פי הרגלים רצויים בהתאם לנורמות הנדרשות בכיתה . בעיית משמעת - אירוע הנובע מהפרה של ההרגל הנורמטיבי , מאי קניית הרגל או מהרגל בלתי רצוי של בודדים או של הכיתה כולה . האירוע מפריע למורה , לתלמיד הבודד או לקבוצת תלמידים , ובכך פוגע במהלך התקין של הפעילות בכיתה . התנהגות נכונה - התנהגות הזוכה בהסכמת המורה . ההתנהגות צריכה להיות מוגדרת במדויק ( ישיבה בשקט , הצבעה , השתתפות בדיון , הקשבה לדברי החבר , עזרה , חיפוש עצמי בספר וכדומה . ( התנאי היחיד והמספיק על פי גישה זו לכך שההתנהגות הנכונה תתבצע הוא , שבכל פעם שהיא תתרחש , היא תזכה בתמורה ( בחיזוק חיובי על פי אמות המידה של התלמיד . ( התנהגות בעייתית - התנהגות מפריעה ( למורה , לקבוצת תלמידים או לתלמיד הבודד , ( שהמורה רוצה להפסיקה . גם התנהגות זו חייבת להיות מוגדרת במדויק ( פטפוט , התפרצויות , עיסוקים בדברים שאינם שייכים לשיעור וכד . ( ' כדי שהתנהגות זו תיפסק , יש להפסיק את התגמול שבא בעקבותיה , או לצמצם את שכיחותה על ידי מתן חיזוקים שליליים ( עבור התלמיד . ( חיזוק חיובי - גירוי שנתינתו לאחר ביצוע ההתנהגות מעלה את שכיחותה . זהו מושג המבטא הסכמה . הוא חיובי עבור הילד המקבל אותו ( כגון : תשומת לב , דבר שבח , מבטי הערצה של החברים לכיתה . ( הילד מעוניין בו , ולכן ההתנהגות המזכה אותו

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help