sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

של לומד בעל הכוונה עצמית וקובעים דרגות לאיכות ביצוע התנהגויות אלו ( בירנבאום , . ( 1998 , 1997 שיתוף תלמידים בפיתוח המחוונים הוא צעד חשוב בטיפוח מודעות התלמידים לנושא ההכוונה העצמית ( הלפרין-אשורי וחוב . ( 1999 , ' דרך אחרת היא פיתוח כלי אנליטי לניתוח מאפיינים של סביבה לימודית המתאימה לטיפוח לומד בעל הכוונה עצמית . בבסיס הגישה הזאת ההנחה שיצירת סביבה לימודית המאפשרת טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית היא בבחינת תנאי הכרחי ( אם כי לא מספיק ) לטיפוח לומד כזה . זילברשטיין , אייל וברקוביץ ( 1994 ) מציעים כלי אנליטי לניתוח סביבות לימודיות כעלות מאפיינים המתאימים לטיפוח לומד בעל הכוונה עצמית . במודל שהם מציעים מוצגת מסגרת מושגית המגדירה אחד עשר מאפיינים של סביבה לימודית , והיא עשויה לשמש כלי אנליטי לניתוח התרגילים המובאים בקובץ זה ( ראו האינדקסים המובאים בסופם של ארבעת השערים בקובץ . ( המאפיינים הם : . 1 סביבה לימודית גמישה 1 סביבה לימודית המעודדת בחירה . 3 הוראה כפעילות מסייעת . 4 סביבה לימודית המטפחת הערכה עצמית . 5 סביבה לימודית המעודדת יחסים דמוקרטיים . 6 סביבה לימודית המעודדת הנעה פנימית . 7 סביבה לימודית שקיימים בה מצבי למידה פתוחים . 8 סביבה לימודית המעודדת ניצול מקורות מידע מחוץ לכותלי בית הספר . 9 סביבה לימודית המטפחת שיתופיות בלמידה ועבודת צוות . 10 סביבה לימודית המעודדת חשיבה ושכילה . 11 ( Reasoning ) סביבה לימודית המעודדת אצל הלומד דעתנות ( אסרטיביות ) ותחושות אינדיווידואליות . כל מאפיין הוגדר בהגדרה מתארת בליווי דוגמאות של מצבי הוראה-למידה ורישום מצבים מנוגדים למאפיין המתואר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help