sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חבריה שעושים מה בראש שלהם . חשבנ / שככה נבל / ט יותר , הרגשנן גיםרים . מכיתה זי o we no אר . ב ; ן את בית הספר ט uJiy on DW להתבלט / להפחיד . ה" נ / ה ע ב ר י י נ י ם , אמר ? לנ : / "אתם הגברים . " גם הי / ם אף אחד לא יחפש צרןת איתי . שלטנ / בבית ספר . לא ידענו פחד , אפיל / לא מהמשטרה . היין ; . מג / בשים בראש אחד . אורן ממשיך ומסכם -.ביה . ספר אשם מא / ד במצב . זן לא צ / רה לזר / ץ הח / צה תלמיד שמדבר א 1 לא הכי / שיעורי בית . אז נמצאים בח / ץ , מתנץמים , משחיתים / מתנכלים . לה / ציא הח / צה זה פרס , ככה הרגשנ , / זה לא פתר . // מציאות כמו שאורן מתאר , אף אם התיאור הוא חד צדדי ומתייחס רק לתחושותיו ולמעשיו ולא למחשבותיהם של מוריו ולתפיסותיהם , מחייבת אותנו המורים לעצור ולשאול : מהם הגורמים למציאות זו ? מה גרם לאורן ולחבריו לתחושות הכישלון והתסכול ! לפתח כעס , תחושת עלבון ויחס כל כן שלילי כלפי בית הספר והמורים ! ובעיקר , מה בידינו המורים לעשות כדי לשנות מציאות זו ! כיצד אפשר ליצור בכיתה בפרט ובבית הספר בכלל אווירה נעימה , תומכת ומכבדת את התלמידים ואת הצוות ! וכיצד אפשר להפחית את האלימות המתעצמת ! להערכתי , חלק מהבעיה המתוארת נובע מהאופן שבו המורה תופס את תפקידו ואת תחומי אחריותו כלפי תלמידיו ; מהדרך שבה הוא פונה אליהם , מדבר אליהם , מכיר אותם , מאמין בהם וביכולתם ; וכן , האופן שבו המערכת הבית הספרית כולה תופסת את תפקידה ומייצרת את התרבות המוסרית , הלימודית והחברתית בבית הספר . זאת תוך אימוץ תפיסה וכלים שיסייעו להם לחנך את התלמידים , ללמדם ולסייע להם להסתגל לנורמות בית הספר בהלימה לתרבותם . אמנם לבית ולמשפחה השפעה רבה על דפוסי ההתנהגות והערכים המנחים את תלמידינו , אך אל לנו כמורים בנסיבות אלה לקבל את המצב כפשוטו . חשוב לפעול בהתאם לתפיסתם של פולן והארגריבס , ( 1999 ) הטוענים כי "כדאי להילחם ולא לאפשר לארגונים שלנו להישאר שליליים כברירת מחדל , אלא להפוך אותם לחיוביים על ידי תכנון פעיל" ( עמוד . ( 40 במחקרים קודמים שערכתי מצאתי שקיים קיבעון חשיבתי * לגבי אוכלוסייה זו וכי התפיסה הסטריאוטיפית כלפיה לא השתנתה במשך כחמישים שנה . כלומר , המורים בהווה "שבויים" באותן התפיסות שאפיינו את המורים בעבר . כבר בבית הספר היסודי , עקב הזלזול בתלמידים אלה , ילדי העולים מארצות האסלאם , וחוסר 2 ( למשל : קרניאלי , * ( 2004 ; 1998 כל המושגים המסומנים באפור מוסברים בהרחבה במילון המושגים בסוף הספר .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help