sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

" אני אפס" אורן , היום גבר צעיר , נלחם להשתלב כמרכז החברה הישראלית . כילד וכנער הוא נדחה על ידי מערכת החינוך והחברה המקומית ביישוב שבו הוא חי . היחס שאותו חווה גרם לו להפוך בנעוריו לבריון השכונתי , דמות מאיימת בקהילה ובבית 1 הספר אשר השליטה טרור על סביבתו , כפי שתיאר : בבית . ספר י 7 ) 0 י איכשה / שרדתי , אבל כשעברתי לחטיבת הביטים הוכנסתי לכיתת מעבר . אמרן לי : "תשתדל , תצליח , נעביר אןתך לכיתה רגילה . " ניסיתי , השתדלתי , למדתי , לא יצאתי , הגעתי למבחן 7 - ןיבלת > אפס . ניסיתי ש ( ב / ש / ב . אחרי חצי שנה החלטתי שאין טעם להמשיך ולהתאמץ . מאז כל ב / ץר הגעתי לבית ספר , המ / רה ץראה שמ 1 ת , רשמה נ / כח / ת / יצאתי הח / צה . נעשיתי ברדץיסט , הפרעתי בשיע / רים , לא הכנתי עב / ד / ת בית . המ / רה השתגעה , אבל כשרצינ , / ה" נ / ילדים שץטים . לדעתי , המ / רה אשמה . הי / ילדים שהיא חיבבה , / רץ אליהם היא התייחסה . היא הפלתה בין ספרדים לאשכנזים . ישבנ / בצד כמ / טמבלים , עד שהחלטנ / לצאת יחד מהכיתה הח / צה . בית ספר לא מצא את הדרך אל . " למ / רים היה פתר / ן.- לא ה / לך לך , צא מהכיתה , ע / ף מ השיע / ר , שב בח / ץ . זה לא היה פתר / ן . ה" נ / ץב / צה שחיכינ / שי / ציא / א / תנג תמיד י צאמ מהשי ע / רים כשמ / נה-תשעה חבריה . ישבנ / יחד על גג המץלט , כל י 1 ם . דיברנ / על המ / רים , שחלץ מהם היה צריך להר / ג ... התיאור של אורן איננו ייחודי . אמנם בשונה מאורן אינני סבורה שהאשם הוא רק במורים . בית הספר הוא מערכת מורכבת המחייבת אותנו המורים להבין שתחושות של כעס , נתק , פגיעה , חוסר שביעות רצון של תלמידים מתקיימות בצורות שונות בבתי ספר רבים בישראל ואף במקומות שונים ברחבי העולם . הסיפור מדגיש מצב שבו הנתק , חוסר התקשורת וחוסר ההבנה בין חלק מהמורים לתלמידיהם הוא המוטיב המשפיע על דפוסי ההתנהגות של התלמידים , על המוטיבציה ללמוד ועל אקלים הכיתה . מציאות מעין זו גורמת למתח בין הצדדים , לכעס הדדי ובכך מעצימה את הצורך להתנקם ולהתנהג באלימות , כפי שהמשיך ותיאר אורן : כשזלזל / בי המ / רים גם אני זלזלתי בהם , יחס ג / רר יחס . עדיף להסת / בב ברח / ב / ת ( לא להתאמץ . הפכמ לגיבורים של הץריה , חיפשנ / לריב / להציץ לאנשים . התיאור לקוח מהספו : קרניאלי , מ' , ( 2004 ) המורה , שלא תגידי שאנחנו דפוקים , מקומן של מערכת החינוך והקהילה במיסודה של תת תרבות נגד , הוצאת כליל , מכון מופי'ת תל אביב .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help