sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

למדו כמוני בבית ספר "עמלים , " הוגדרו באותה עת על ידי המורים כ"חלשים , " כ"טעוני טיפוח , " תוך הגדרת משפחותיהם כ"פרימיטיביות , " בשונה מאיתנו ילדי היישוב המבוסס . מעשית , הם הופרדו מהכיתות שלנו והועברו לכיתות "מיוחדות , " ורבים מהם אף הועברו לבית ספר לחינוך מיוחד . כך , כילדים , הם נותקו מאיתנו בכיתות הלימוד וגם מבחינה חברתית . באותה עת , כילדים , הפרדה זו נראתה לנו טבעית ומוצדקת בהיותה מוסכמת על צוות המורים , על פרנסי היישוב ועל משרד החינוך . כך גדלנו להכיר בפערים לימודיים , חברתיים וכלכליים , לקבלם בטבעיות ולהתבונן על "החלשים" בהתנשאות . בחלוף שנים , כמורה כאותו בית ספר , פגשתי מציאות דומה לזו שזכרתי בילדותי . ההפרדה בין האוכלוסיות , דורות ההמשך של עולי העלייה ההמונית וילדי הוותיקים שסווגו בשוליים , לבין האוכלוסייה ה '' מבוססת , " נשארה כפי שהייתה בילדותי . מבחינתם הזמן קפא מלכת , מצבם החברתי והלימודי לא השתנה והם נותרו בשוליים . בתחילה קיבלתי את המצב בטבעיות , שהרי זו הייתה המציאות בילדותי , ובדומה , איש לא תמה מדוע מצב זה ממשיך ומתקיים . כמורה מתחילה שיערתי כי קיימת סיבה מוצדקת להוויה מתמשכת זו המוסכמת על כולם - המנהל , המורים , נציגי הרשות המקומית ואפילו התלמידים . סימן השאלה הראשון התעורר אצלי כאשר נפגשתי עם הוריהם של התלמידים הללו , כבני גילי , אלה שלמדו יחד עמי , אך בכיתות נפרדות או אף הורחקו לבית ספר לחינוך מיוחד . חשתי במבוכה ובייאוש שלהם . בעת המפגש הם השפילו את עיניהם וללא אומר זעקו : גורל ילדינו , כגורלנו , נגזר עוד טרט החלו את הלימודים , ובית הספר רק מחזק ומעמיק את הבידוד והתיוג ומשאירם בשוליים , כאילו הם "אפס . " זעקתם האילמת ומבטם המושפל נגעו בי ועוררו אצלי את הרצון ואת הצורך לנסות ולהבין מהן הסיבות לכשל מתמשן זה , ומה בידי ובידי חבריי המורים בבית הספר לעשות כדי לסייע לתלמידים אלה ולחלצם מנחשלותם . זו הייתה נקודת הזמן שהביאה אותי לחפש תשובות לשאלות אלה . כך התחלתי באופן שיטתי , עקבי ומודע לאסוף מידע , להקשיב בתשומת לב לשיחות בחדר המורים , בישיבות ציונים ובמקומות ובזמנים שונים וללמוד על תפיסת העולם לאורך זמן של המורים בבית ספר "עמלים" ביחס לאוכלוסייה זו ( קרניאלי , : 1 , 2 ; 1998 קרניאלי , . ( 2004 כדוגמה למציאות זו בחרתי להציג את סיפורו של אורן , בוגר בית הספר " עמלים , " שלמד בהמשך בבית הספר המקיף ביישוב וסיים את לימודיו בבית ספר מקצועי בחיפה .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help