sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא הלמידה היא אמנות הידיעה כיצד להשתמש בשכל הישר לתועלתך ( בילינגס ) מורים מקדישים שנים של עבודת הוראה מסורה , מלמדים ומחנכים אלפי תלמידים , תוך חיפוש אחר דרכי הוראה משמעותיות ויישומן וטיפול בבעיות התנהגות ומשמעת . למרות תהליך הלימודים הממושך שכל הילדים והמתבגרים עוברים לאורך שנים רבות , אך מורים מעטים , אס בכלל , זכורים להם כמורים משמעותיים . מהם אותם רכיבים שיהפכו את המורה מעוד מורה , למורה משמעותי ? זוהי שאלה שאין עליה תשובה מוסכמת אחת והיא מטרידה חוקרי חינוך והוראה שנים רבות מאוד . כמורה וכמכשירת מורים סוגיות אלה מעסיקות אותי שנים רבות . ההבנה כי המורה בעת הנוכחית אינו נהנה עוד ממעמד של "יודע כול" וההוראה איננה יכולה להישען על "העברת מידע" או על "הקנייתו , " מחייבת חשיבה חדשה , רעננה ואחרת של תהליך ההוראה והחינוך . כך קרה שבמהלך השנים , על בסיס למידה מתמשכת , חקירה , התנסות וחיפוש אחר דרכי חינוך והוראה ההולמות את תקופתנו , עיצבתי גישה שיש בה , להערכתי , כדי לסייע למחנכים / ות , למורים / ות או לגננות , בכל טווח הגילים להתפתח כאיש / אשת מקצוע משמעותי / ת . המטרה של ספר זה היא להציג תפיסה חינוכית שתסייע לפיתוח המורה והתעצמותו יחד עם חיזוק והתעדכנות של הארגון הבית ספרי , תוך יצירת תרבות של דאגה כנה ואכפתיות , שתסייע לתלמידים לחוש מוערכים ומתוך כך לשפר את הישגיהם הלימודיים ואת דפוסי התנהגותם . הבסיס להתפתחותה של תפיסה זו מתקשר לזיכרונות ילדותי כתלמידה בבית הספר היסודי "עמלים . " כילדה לא הייתי מודעת ליחסם של המורים כלפי תלמידים שוני תרבות , עולי העלייה ההמונית ותושבי שכונות שהוגדרו כ '' נחשלות . " באותה העת ההתרחשויות נראו לי טבעיות ואף נכונות . אולם בחלוף השנים , כאשר שבתי לאותו בית ספר כמורה , פגשתי בין תלמידיי את בניהם ואת בנותיהם של ההורים שעמם למדתי בצעירותי . חלקם היו דור שישי לילידי הארץ מצאצאי אוכלוסייה שראשוניה הגיעו לישראל לפני יותר ממאה שנים ( סוף המאה ה ( 19 וחבריה האחרים היו בני הדור השני והשלישי של עולי העלייה ההמונית מארצות המזרח ( בשנות החמישים והשישים של המאה העשרים . ( כמורה של ילדים אלה , יחד עם שחזור אירועי העבר ( עת הייתי תלמידה בבית הספר , ( התברר לי כי הוריהם אשר

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help