sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:59

בארץ . שביתות והשבתות פוגעות במשק המתפתח , זורעות פירוד בין אחים ומשכיחות את מלאכת היצירה , והריהן בגדר "חטא ציוני . " אין להבדיל בין פועל יהודי לבין בעל-הון יהודי ; משאת-נפש שניהם היא לקדם את המפעל הציוני , להרחיב את פתח העליה ולהגדיל את אפשרות הקליטה . האידיאל הציוני הוא המניע את בעל-ההון היהודי , הרבה יותר מאשר עצם הרדיפה אחר רווחים . יתירה מזו : סכסוכי העבודה בארץ-ישראל בסוף שנות ה 20 וראשית שנות ה 30 לא נסבו על רקע כלכלי , אלא על רקע פוליטי . עניינם לא היה הורדת שכר , כי אם סירוב ההסתדרות הסוציאליסטית להכיר בזכותם לעבודה של הפועלים הנמנים עם המחנה הרביזיוניסטי . הללו לא רצו להצטרף לשורות ההסתדרות ולקבל עבודה דרך לשכותיה , משום שהם לא הכירו בעקרון מלחמת המעמדות , ואף לא בזכות השביתה ולא בדגל האדום . זיבוטינסקי טען להנהגת בוררות לאומית מחייבת ( ורק משסירב בעל-ההון היהודי לקבל את פסק הבוררות בעניין שכרו של הפועל היה צידוק מוסרי לשביתה ) ולשכות-עבודה נייטראליות . מן הדין שתהא ההסתדרות איגוד מקצועי גרידא ולא תשא פנים לשוס פועל , תהא הכרתו המדינית אשר תהיה . כאשר כתב זיבוטינסקי ( ב ( 1932 את מאמרו : "כן , לשבור , " לא הטיף לשבירת ההסתדרות , אלא רק לערעור המונופול שלה . ואכן , ב , 1934 נוסדה "הסתדרות-העובדים הלאומית" העצמאית ליד המפלגה הרביזיוניסטית בארץ . קונגרס "המטרה הסופית" ב 1931 נערך הקונגרס הציוני ה 17 בבאזל — הקונגרס הסוער ביותר בחייו של זיבוטינסקי . בידוע שהוא לא שש להשתתף בו ובמערכת הבחירות שקדמה לו . עצם הרעיון , שעליו לחזור לבית שאינו ביתו ואל משפחה שמתייחסת אליו כאל בן-חורג , דומה היה עליו כחזות-אימיס . השבועיים , שבהם היה עליו לבלות באולמות הקונגרס ומסדרונותיו , להסב הנאה לנוכחים בנאומיו , לחייך לצירים שנקרו על דרכו ופנו אליו בדברים , להחניק בחובו את רגשותיו האמיתיים , נראו בעיניו כ"טבילה באמבט של בוץ . " לבו אמר לו שאין למפלגתו סיכוי לכבוש את השלטון בציונות באמצעות הקונגרס . ברור היה לו כי יקשה להשיג רוב במצב הקיים ; קהל-הבוחרים קופא על שמריו וחוזר ומביע את אימונו בהנהגה הקיימת על דרך האינרציה . תנועת-שחרור , מעצם טבעה , מחייבת דרכי-פעולה נועזות ; על האופוזיציה לשמש חיל-חלוץ העובר לפני המחנה ולקרוא בלא חשש לשינוי-ערכים ולתמורה . אף-על-פי-כן אכפה על זיבוטינסקי דעת חבריו ה"מתונים" שהאיצו בו להמשיך ב"משחק , " והוא נעתר להם בלא חמדה והודיע על

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help