sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:42

השאלה הערבית באותה תקופה נתגבשה והלכה עמדתו העקרונית של ז'בוטינסקי לגבי השאלה הערבית . בנאומו במושב הוועד הפועל הציוני בפראג ( יולי ( 1921 הוא טובע בפעם הראשונה את המושג "קיר הברזל . " הוא טוען לביצורו של כוח-הנשק העברי במידה כזאת , שתתהווה כעין חומת-מגן לגדור בעד כל נסיון ערבי לשים לאל את מפעל-ההתיישבות הציוני . מן הדין לסתום כל פירצה העלולה לגרות את הערבים ולהשלותם כי ניתן להרוס את הבניין הציוני אם רק יתמידו בהתגרותם . רק כאשר ישתכנע הערבי כי כל מאמציו בכיוון זה הם לשווא , ישלים עם המצב ויניח את נשקו מידו . גישתו זו של זיבוטינסקי היתה מבוססת על ריאליזם מעורטל מכל שיקולים של מיסטיקה . הסתמכות על הזכויות ההיסטוריות בלבד אין בה כדי לערוב לבטחונו של המפעל . ז'בוטינסקי הודה בקיומה של תנועה לאומית ערבית וידע כי גורל הארץ יוכרע , בסופו של דבר , תוך התנגשות בין תנועה זו לתנועת השחרור העברית . תהליך זה היה , לדעתו , בלתי נמנע , כי זה דרכה של כל התיישבות הנתקלת בהתנגדותו של יליד-המקום . "קיר הברזל" מושתת לא רק על ההגיון , אלא שהוא מעוגן גס במוסר . עם שיש לו שטחים נרחבים , משאבים לאין-גבול , וכמה מדינות עצמאיות , מן הדין ומן היושר שלא תהא עינו צרה ב"כבשת הרש" של הנרדף בעמים . אין לו ליהודי לאן ללכת , פרט לארץ-ישראל , כדי להקים בה את שלטונו הריבוני , וזכאי הוא שתהיה לו מדינה משלו , כמוהו ככל אומה אחרת , כגדולה כקטנה . עוד בשנות ה 20 חזה זיבוטינסקי את שקיעתן של המעצמות הקולוניאליות במזרח התיכון ובצפון אפריקה . במכתבו לאוסקר גרוזנברג ( ב ( 1927 הוא מתנבא ואומר : "נכון הדבר שאירופה יכולה רק לדכא את הערבים , אך אינה יכולה להסתדר אתם על בסיס הדיכוי . לכן , גם אבד תאבד , בסופו של דבר , בעוד 50 או 75 שנים , את כל הארצות המאוכלסות ערבים . אולי אפילו קודם לכן , בעוד כ 30 שנה . אך שלושים שנה יש בהן שהות מספקת — במשטר-התיישבות ראוי — כדי לתת לנו את האפשרות ליצור בארץ-ישראל רוב עברי . " הנה , משום כך דחק זיבוטינסקי את הקץ והאיץ בחבריו להחיש את קצב הגשמת הציונות ככל שניתן , כדי שלא תתאחר על עמנו השעה . ושוב , אין זיבוטינסקי מאמין שניתן לשחד את הערבי במתנות ובשלמוניס , בשידולים ובפיתויים ובהבטחות סרק . אויבי הציונות במחנה הערבי אינם תמימים ואינם כסילים ו לא רבים מהם יאותו למכור את רגשותיהם הפאטריוטיים בעד בצע כסף . על כן , מוטב לדבר עמהם גלויות ולומר להם את האמת , ומתוך שהם נבונים יקבלו עליהם את הדין , בתנאי , מובן , שהציונות לא תתגלה בחולשתה ומתוך כך תניע אותם לעשות נסיונות חוזרים ונשנים לדחוק את רגלינו . הוא גם לא האמין בנסיונות הנאיביים לכונן

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help