sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

התלמידים " . הדגש בבית הספר מושם בעבודת צוות ובפיתוח זהות מקצועית קולקטיבית , שמתלווה לה פרשנות אישית באשר לדפוסי ההוראה המועדפים . כך מוצאים המורים דרכים לעיצוב אישי של תפקידיהם , תוך מודעות לשותפות מקצועית . ניתן לפרש את מאמציו החינוכיים הארגוניים של בית הספר כמענה לתביעות חברתיות - להבנות מחדש את חטיבת הביניים כזירה של חינוך אינטגרטיבי . האתנוגרפיה של מרגלית יוסיפון " ) עולמו של צוות מורים : עיצוב והבניה מחדש של דפוסי הוראה ( " מבוססת על תצפיות וראיונות שנערכו בחטיבת ביניים , המהווה חלק בלתי נפרד מבית ספר מקיף שש שנתי . עיקרה תיאור וביאור של מאמץ קבוצתי ואישי להתאים את תוכני ההוראה ודרכיה בכיתות חטיבת הביניים ליכולתם המגוונת של התלמידים . האתנוגרפיה מפרטת את התהליכים החברתיים הפסיכולוגיים המתגבשים בקרב המורים בחתירתם לעצב מציאות של " הוראה אחרת" בכיתה הטרוגנית . התכנון של מהלכי ההוראה החדשה מבוצע ב"קולקטיב" - מעין "קבוצת ערך" וולונטרית - המפתח , תוך כדי פעולתו , שיח חינוכי מקצועי חדש . דיוני הצוות מתגבשים כידע חדש על אודות הוראה דיפרנציאלית , שניתן ליישמו בכיתה . ישיבת "צוות המקצוע" משמשת הן כמכשיר של חידוש בהוראה והן כמנגנון גישור ותיווך בין פרטים וקבוצות בבית הספר , כמו מורים ותלמידים , מורים והנהלה ומורים ועמיתיהם . יתר על כן , ישיבות אלה מאובחנות על ידי המחברת כמנגנון להפקת תרבות חדשה בבית הספר , "באשר הן מעצבות ומתווכות חלופה לתרבות ההוראה המסורתית . " חיבורו של אהוד מנור מביא תמונת מצב מורכבת מבית ספר מקיף שש שנתי " ) יובל , ( " שאוכלוסיית תלמידיו הטרוגנית במיוחד " ) מכיתת מחוננים אזורית ועד כיתות של חינוך מיוחד . ( " הנתונים הסטטיסטיים מלמדים על הצלחה בהתמודדות עם ההטרוגניות של התלמידים : הנשירה מכיתה ז ועד יב מגיעה ל 2 ° /» עד 3 ° 0 / בלבד , ויותר מ 70 ° 0 / מכלל תלמידי יב ניגשים לבחינות הבגרות ( מחזור תשנ"ג 44 % ;< מתוכם השיגו תעודת בגרות מלאה . המחוננים , וכמעט כל תלמידי החינוך המיוחד , משולבים בכיתות אם רגילות עד לסיום כיתה יב .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help