Description:
חלק מן הקהילייה החינוכית בישראל ניצב בשנים האחרונות מול ביקורת וביטויים של אי-שביעות-רצון על רקע ההתמודדות של בתי-ספר עם בעיית האינטגרציה. יש הטוענים שאין ביכולתה של מערכת חינוך ריכוזית להתמודד עם צורכי החינוך של אוכלוסיות תלמידים מגוונות. עוד נטען שמדיניות האינטגרציה באה על-חשבון החתירה למצוינות. במקביל לביקורת, ניכרת בשנים האחרונות מגמה בקרב הורים בעלי יכולת ואנשי-חינוך להיאבק למען הקמת בתי-ספר ייחודיים ברירניים. במחקר זה מוצגים לפני הורים מתעניינים, מחנכים, אנשי מינהל החינוך ומעצבי מדיניות חינוכית דגמים מצליחים של בתי-ספר על-יסודיים אינטגרטיביים. מדובר בבתי-ספר שהשכילו לפתח יוזמות והסדרים מועילים בתחום האקדמי-ההישגי ובמישור החברתי-החינוכי לשביעות-רצונם של המעורבים בבתי-הספר - תלמידים, מורים, הורים ורשויות חינוך שונות.
|
Author:
|
יצחק קשתי, ברכה אלפרט, מרגלית יוסיפון, אהוד מנור
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
|
Year:
|
תשנ"ז - 1997
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך,
|
Pages:
|
204
|
Type:
|
ספר עיון
|
|