sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הטרוגנית , על מספר רב של תלמידים בכיתה , על היעדר מוטיווציה של תלמידים ומורים , על שיעורי נשירה , על הפרות סדר , על כשלונות בבגרות . הורים ממעטים לראות הצלחה או להצביע עליה , אך כאשר תלונותיהם נראות לנו מצומצמות וכאשר הם נוטים לגלות הזדהות עם בית הספר ופועלו , או כאשר הם סומכים על בית הספר ורואים את מסלול ילדיהם בו כמספק , אנו רואים באלה סימן להצלחתו של בית הספר . מושגיהם של אנשי ציבור ואנשי מקצוע על הצלחה שונים במקצת ממה שהובא עד כה . אנשי ציבור נוטים לזהות הצלחה - אף שלא בכל מקרה - עם רמה מסוימת של שביעות רצון , בעיקר של הורים ( לעיתים גם של תלמידים . ( שביעות רצון סבירה , ובעיקר מתמשכת , מזכה את בית הספר בתואר מצליח . אנשי מקצוע בתחום ההוראה והחינוך , דוגמת מפקחים , מדריכים ומנחים , נוטים לראות הצלחה כהישג ראוי במושגים פדגוגיים וארגוניים , וכתפוקה הבאה בעקבות מהלכים ידועים : ציונים טובים במבחן משווה או בבגרות " ) ההוראה טובה ;( " שיפורים בדרכי הוראה ( בעקבות "התערבות מכוונת ( " ועוד . בחרנו בשלושת בתי הספר שנחקרו מתוך קבוצה של כשנים עשר בתי ספר ששמם יצא בפי אנשי חינוך , לרבות חוקרים ומנהלי פרויקטים , כבתי ספר שראוי לבחון את התאמתם למחקר על פי אמות המידה ששורטטו קודם . אחרי איסוף מידע שיטתי אך עקיף על רוב בתי הספר , עשרה במספר , הוחלט להתמקד בחמישה , ומבין אלה נבחרו שלושת בתי הספר : אחד מהם חטיבת ביניים עצמאית , אחד חטיבת ביניים בבית ספר שש שנתי ואחד בית ספר מקיף שש שנתי . בשלושת בתי הספר האלה הופעל איסוף נתונים שיטתי , כדי לבחון באורח מפורט ככל האפשר את מידת התאמתם למטרות המחקר . הדרכים לחקירת שלושת בתי הספר תוכננו במשותף על ידי יוזם המחקר - כותב שורות אלה , ושלושה חוקרים אתנוגרפיים , אך כל בית ספר נחקר על ידי חוקר אחד בלבד . נוסף לתכנון המוקדם והמשותף של דרכי החקירה , כליה ומטרותיה הכלליות , נפגשנו לכל אורך תקופת המחקר - שמונה עשר חודשים ויותר - לדיון בנושאים

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help