sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה המחקרים האתנוגרפיים המוגשים כאן לקורא הופקו בזמן האחרון במטרה מיוחדת ומוגדרת היטב : לנסות לעקוב אחר מהלכיהם של בתי ספר אינטגרטיביים , שיצא להם שם של "בתי ספר מצליחים . " מעקב , לענייננו , הינו גם תיעוד ותיאור ועמידה על עיקר מעשיהם , וכל זאת כדי לפענח ולבאר את סוד הצלחתם . הגדרנו כבתי ספר אינטגרטיביים אותן חטיבות ביניים וחטיבות עליונות הנוקטות באורח מודע ומכוון במדיניות של קבלה בלתי ברירנית של תלמידים , ושתוך מימוש מדיניות זו , אוכלוסיית תלמידים הטרוגנית מתמידה במסגרותיהם , מכיתה ז ועד כיתה ט ומ ט ועד יב . לאמור : לא זו בלבד שהטיבות אלה הן הטרוגניות כמידת ההטרוגניות של סביבתן , אלא שהן אף פועלות להבטיח את התמדת תלמידיהן , בכל רמות ההישג , במעלה הסולם של הכיתות . הגדרנו כבתי ספר מצליחים מוסדות שתלמידיהם , מוריהם ומנהליהם , ואף הורים , אנשי מקצוע וציבור הבאים עימם במגע , נטו לראותם כ"מצליחים ; " ביטויים כגון "שמים על התלמידים , באים לקראתם " ... או "כיף ללמוד כאן" - כדברי אחדים מן התלמידים , או " יש עניין בעבודה ... חותרים למטרה ומשהו קורה וזה גורם סיפוק" - כהגדרתה של אחת המורות , שימשו לנו אותות של הצלחה . מנהלים נטו לתאר הצלחה כהשגת מטרות על רצפים של זמן בתהליך של התגברות על תקלות וקשיים הנטועים במערכות שונות . הצלחה - מבחינתם של מנהלים - היא "התגברות" על הוראה בכיתה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help