sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ופשוט אין להתחשב בהם , או שהמורים בחלקם הגדול אינם עושים את עבודתם כשורה . מהי האמת ? הדבר הראשון שיש להכיר בו במצב כללי בלתי נוח זה הוא הקושי העצום ( ובהקשר של האבולוציה האנושית — החידוש העצום ) שבמטלה החינוכית שהתרבויות המערביות נטלו על עצמן . אל לנו להצטדק יותר מדי אם טרם הצלחנו לעשות זאת היטב . בהמשך אטען כי כמה מהמיומנויות שאנו מחשיבים ביותר במערכת החינוכית שלנו זרות לחלוטין לדרכי התפקוד הספונטאניות של המחשבה האנושית . אטען גם כי האופי האמיתי של בעית פיתוחן של מיומנויות אלו לא הובן באופן נכון דיו ורחב דיו . עמדות הגנתיות מפריעות בדרך כלל לפעילות יעילה , אך כזוהי גם , כמובן , שביעות הרצון העלולה לתפוס בקלות את מקומן של עמדות אלו , אם זונחים אותן . במצב הנוכחי שביעות רצון היא בחזקת אסון . אם בכוונתנו להמשיך במטלה החינוכית שלנו , אנו חייבים ללמוד לעשותה טוב יותר . גם אם גדולה היא ההתקדמות שהשגנו עד עתה — הרמה הנוכחית של חוסר הסיפוק האנושי ושל המאמצים המבוזבזים היא עדיין גבוהה משאת . פתרונה של בעיה , כל בעיה , מורכב מגילוי הדרך להפיכת מצב עניינים קיים למצב רצוי שטרם הגיע לכלל מימוש . ברור שכדי לעשות זאת בצורה יעילה , יש לא רק לדעת היטב מהו המצב הסופי הרצוי , אלא גם להבין היטב את תכונותיו של המצב ההתחלי , המשמש נקודת מוצא . לפיכך צריך להיות ברור למורים לא רק למה היו רוצים שהילדים יגיעו כתוצאה מהדרכתם , אלא גם מי הם , בעצם , הילדים עם התחלת התהליך . בשנים האחרונות הניב המחקר עדויות רבות על הכשרים הבסיסיים של החשיבה והשפה , העומדים לרשותם של הילדים כשהם מגיעים לבית הספר . הגיעה השעה שנבדוק מחדש כמה מהאמונות המקובלות בציבור , ונשאל מה משתמע מבדיקה מחודשת זו .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help