sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

1 נסיון בית הספר " במקום שמידע הניתן לרכישה עשוי היה לשנות את המצב הבורות כמוה כחטא . " אי ני ווייטהד " הטבע אינו זקוק לטענה שילא ידענו / אי ידיעה כמוה כאשמה . " קי גי יונג בחקקנו חוקים המאלצים את ילדינו לבקר בבית הספר , לוקחים אנו על עצמנו אחריות קולקטיבית כבדה . במשך תקופה של כעשר שנים , בהבדלים קלים בין הארצות , משרתים הילדים שירות חובה , ועובדת היותם צעירים אינה משנה כהוא זה מחומרת הדבר . כפי שגם הכוונה , הכנה ככל שתהיה , שנסיון בית הספר צריך להיות "לטובתם , " אינה משנה זאת . איני שייכת לאלה המטיפים למה שהפך להיות מוכר כ"חברה ללא בית ספר . " אני מאמינה שאנו זקוקים לבתי ספר . מעולם לא היינו זקוקים להם יותר מאשר עכשיו . אך הצדקתה של תקופה ארוכה של שירות לאומי איננה דבר שמותר לנו לנהוג בו קלות ראש . השאלה החייבת להישאל , ושיש לשוב ולבחנה ברצינות , עם השתנות המידע והנסיבות , היא האם נסיון בית הספר הינו טוב באמת לילדינו — טוב במידה הגדולה ביותר שהיינו יכולים להגיע אליה . והרי זה כאילו שאלנו האם בית הספר הינו טוב באמת לחברה שתקום אחרי שהחברה הנוכחית תפנה את מקומה . אנו עומדים עתה בפני חידה מסוימת . בשנים הראשונות של בית הספר נראה שהכל מתנהל היטב . הרושם הוא שהילדים סקרניים , מלאי חיים ומאושרים . בדרך כלל קיימת אווירה של ספונטאניות שבה מעודדים אותם לחקור , לגלות וליצור . המורים מגלים התעניינות רבה הכרוכה באידאלים חינוכיים נעלים . דברים אלה נכונים לרוב גם לגבי אותם חלקים של האוכלוסיה הרחוקים מאוד מלהיות מועדפים מבחינה חברתית בכל התחומים האחרים . אולם , בבחננו מה קורה כשמגיעים הילדים לגיל ההתבגרות , אנו נאלצים להכיר בכך שלעתים

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help