sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה במהלכו של ספר זה אטען , כי העדויות הקיימות מאלצות אותנו לדחות עתה נקודות מסוימות מתוך התאוריה של ז'אן פיאז'ה על ההתפתחות האינטלקטואלית . לכן ייראה זה מוזר , אולי , שהבעת תודתי הראשונה מופנית אל אדם שעל עבודתו אני מותחת ביקורת . ובכל זאת , אני מחזיקה לו טובה . והבעת תודתי לו היא במקומה בלא ספק . לפני שנים רבות היה פיאז'ה אדיב דיו לקבלני INSITI UT DFS . SCIENCES v > v T 8 m ( nocrj ^ a ( המכון למדע החינוך ) בג'נבה , וההתרגשות שבביקורי הראשון היתה בין הגורמים החשובים שעוררו אותי , מאוחר יותר , לעסוק במחקרי זה . אם נאלצת אני לדחות כעת חלק מן הדברים שלימד פיאז'ה , אין בזאת משום המעטה כלשהי מן הכבוד וההערכה שאני רוחשת לאדם זה על תרומתו העצומה למדע . שום תאוריה מדעית אינה סופית , ואיש אינו מכיר בכך יותר מפיאז'ה עצמו . עלי להוסיף כי בעוד הפרקים הראשונים של הספר מציעים פירושים חדשים , מסוימים , סבורתני כי הרבה ממה שנאמר לאחר מכן אינו עומד בשום סתירה עם השקפותיו של פיאז'ה , ואין ספק שהושפע באופן קונסטרוקטיבי מהן . בעשר-שתים עשרה השנים האחרונות שיחק לי מזלי לעבוד באדינבורו עם מספר עמיתים ובוגרי אוניברסיטה מוכשרים מאוד . באמצע שנות השישים התחלתי להכין מחקר על ילדים בגיל שלפני בית הספר , ביחד עם רוג'ר וולס , גאורג בלפור , רובין קמפבל , ג'והן טיילור ובריאן יונג . אווה קורם אף היא עבדה אתנו זמן מה בטרם נישאה להרברט קלארק ועברה לאמריקה , לצערנו הרב . מאוחר יותר , כשחלק מחברי הקבוצה המקורית עזב , הגיעו חדשים : רוברט גריב , ברברה וולינגטון , פטר לויד , מיכאל גרמאן , פטריק גריפיטס , לסלי האל , מרטין הוגס , ג'יימס מקגאריגל ואליסון מקראי . עשיתי שימוש נרחב במחקרם של חברים מקבוצה זו בפיתוחן של ההנחות המובאות בספר זה , ויצאתי נשכרת מאוד מחילופי הרעיונות שקיימתי עם כולם במשך השנים . אני זוכרת בהכרת תודה גם את האנשים שהגיעו מחלקים אחרים של העולם ושהצטרפו אלינו לפרקי זמן ארוכים או קצרים , ואשר העשירו אותנו במידה רבה על ידי השתתפותם . אין כל אפשרות להכיר תודה על כל מה שהשפיע על חשיבתנו או אפילו להיות מודע לכך . אך קיימת השפעה אחת שאין עליה עוררין , לדעתי , זוהי השפעתו של ג'רום ברונר , בהתעניינותו העמוקה בחוליות המקשרות את הפסיכולוגיה עם החינוך , כמו גם ביכולתו הנדירה לתרגם התעניינות זו לפעילות אפקטיבית .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help