sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ולאן הגיעו , שלא לדבר על ילדים מקופחים ועשוקי ילדות , ולאן הגיעו . או מה קורה לכל הנוסחות החכמות והמתכונים של העצות המומחיות , לאמור , אם תעשו כך ייצא לכם כך , ואם תימנעו מעשות כך ייצא לכם כך — איפה הן העצות ואיפה הן התוצאות 7 ואיפה הקשר ההכרחי הזה שבין הכוונות ובין התוצאות ? מה מתקבל ? מתקבל שמי שאומר "חינוך" או אומר "לחנך , " אומר שניים : אומר תקוות תכלת ואומר מציאות אפורה , ואומר עוד שהקשר בין השניים אין שום ביטחון מראש מד , תהיה צורתו למעשה , ואם יתקיים בכלל . לא נעים להודות בכך בקול , אבל מה עושים עם העובדות ! אגדה היא כידוע סיפור שהייתכן והלא ייתכן משמשים בו יחד . ובני אדם כידוע אינם יכולים בלי אגדות ולא רק כשהם קטנים ופתאים . יש בה באגדה מן הסתם משהו מיטיב ששומר על איזון הנםש והופך אותה לצורך ולא רק לתפנוק רך . גם הציפייה מן החינוך יש בה מאותה נהייה אל האגדה . משהו שאילו היה קיים בפועל , היה שומר על האדם ומטפח בו את הטוב ומונע אותו מהסתבך בלא טוב , כבסיפור שתאפשר והאי אפשר משמשים בו יחד , ושבני אדם , מסתבר , זקוקים הן למעט האפשר המוגבל שבו , הן לאגדה שמעל לאפשר שבו , וגם לאי האפשר שמעל כל הגבלה שהיא . ומד , היא האגדה של החינוך 1 שיש כוח אחד כל יכול כמעט ברשות בני האדם , ושאם מפעילים אותו נכון , יכול הכוח הזה לעשות למענם הכול : לקחת ילד קטן אחד ולעשות אותו גדול בפחות ייסורים , לקחת ילד סתם ולעשות אותו ילד טוב , לקחת ילד עקשן ולעשות אותו ילד ותרן , לקחת בן סורר ומורה ולעשות ממנו בן יקר ותכשיט למגדליו , ובעיקר וקודם כול ן לקחת ילד בלתי יודע כלום ולעשות אותו יודע כל צרכו . הנה , זאת תמצית אגדת החינוך — לקחת ילד ולעשותו מועיל ,

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help