Description:
באורח מוזר למדי, האופן שבו מקפל ס. יזהר דגלים ומנפץ מוסכמות, יש בו כדי לנסוך ביטחון ואמון. הכוח הבלתי-נלאה לחזור ולשאול שאלות במקום שהכול בוטחים בתשובותיהם, והיכולת להפוך שאלות אלה לטיפול דואג ומסור בכל נושאי ביקורתו - יש בהם כדי להפוך ספקנות - להתעניינות מסייעת ויצירתית. כך מטפל הפעם ס. יזהר בחינוך, בדרכיו ובמהותו. "...מה מתקבל? מתקבל שמי שאומר 'חינוך' או אומר 'לחנך' אומר שניים: אומר תקוות-תכלת ואומר מציאות אפורה, ואומר עוד שהקשר בין השניים אין שום ביטחון מראש מה תהיה צורתו למעשה ואם יתקיים בכלל. לא נעים להודות בכך בקול, אבל מה עושים עם העובדות?"
|
Author:
|
ס. יזהר
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
|
Year:
|
תשמ"ד - 1984
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך בישראל,
|
Pages:
|
192
|
Type:
|
הגות
|
|