sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

צייתנים ואינם נעתרים למבקשים , ובזמנים קשים אפילו ממש הופכים עורף ומסרבים לשתף פעולה , ושאין איש יודע עדיין מה בדיוק עושים בכל רגע ורגע כדי ש"החינוך" אמנם ייעתר ויהיה חינוך ושה"לחנך" יהיה לחנך . אין צורך להרחיק נד 1 ד כדי להעיד על קוצר ידו של החינוך ועל דלות הישגי הלחגך , ולעתים עד קוצר סבלנותם של הנצרכים ועד הימה שפוכה . אצלנו בבית , הבוקר הזה , ואצלנו בבית הספר אך אתמול , ואצלנו ברחוב כל יום —לא ידענו מה צריך לעשות כעת , והיכן כעת החינוך והלחנה כמעט שנתפשנו לתבוסה , וכמעט אמרנו שהחינוך אינו כלל אותו כוח כל יכול כמעט , אותו גיבור שעונה תמיד בחפץ לב ובשמחה לכל דורש ובמאור םנים הומאני . אלא שרגע רפיון הרוח עובר לו אי כך , כשם שעובר תמיד בין שני גלי שאלות שמציפות לרגעים את העולם ובחוצפה ו "מה קרה לחינוך שלנו ל" או "איזה דור גדל לנו , " ואף בהתרסה : "מדוע קיווינו לענבים והנה באושים , " וכל כיוצא באלו רטינות וטרוניות שלא פסחו מעולם על שום מקום בשום זמן , ושמתנערים מהם מהר וחוזרים אל הילת החינוך הבלתי נעכרת לעולם . מה איפוא לא נכון בהבנת החינוך ? האם החינוך נכון ואנחנו לא נכונים ? לאמור , כוונותיו ויכולתו מוגדרים היטב במונחים מעשיים , רק אנחנו לא יודעים להשתמש בכלי המסובך והרגיש הזה ? או , אנחנו נכונים בציפיותינו ובשאלותינו , והחינוך כחינוך אינו עשוי לשמוע לנו ולא להשיב לנו ולא לפתור פתרונות טובים ? ובמלים אחרות , האם הציפיות מן החינוך הן מוגזמות עד בלתי אפשריות , — או רק חטאי מבצעי החינוך ומ ^ וגותיהם , הם שמסכלים את שארית כוחו של החינוך לחנך ז כי מדוע , למשל , רצים ה' לדים נלהבים לכיתה א' ומה קורה להתלהבותם כעבור עת מה , או מה קורה להרבה ילדים טובים שנתנו להם לכאורה הכול מקרן השפע ממלוא הלב והיד ,

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help