sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

כל מה שאינו נמדד , נספר ונשקל אינו קיים , כידוע . מלבד ההרהורים . אין קץ מדידות , ספירות ושקילות נעשו בדורות האחרונים בחינוך וב"מרעי החינוך , " לרבות מה שקוראים " מדעי ההתנהגות . " מה לא מדדו ומה לא שקלו ומה לא ספרו , ומה לא ציירו לו עקומות ועשו ממנו ממוצעים מחושבים היטב . אבל נראה שפחות מדי הרהורים הרהרו , הרהורים חסרי משקל , משתמטי מדידה ונמלטי ספירה , לרבות עריקי "חלות'' ומתפרפרי "תקפות" — פחות מדי הרהורים נתהרהרו בקול — מפני שההרהורים אינם סטטיסטיים , ומפני שרק בטלנים ומבלי זמן יש להם זמן לבלות על כלומיותם . להלן כמה הרהורים בטלניים על החינוך . הרהורים בלתי ממוחשבים , בלתי מדעיים , ובלתי טבועים בשום גושפנקה של מוסד מוכר . " חינוך" ו"לחנך" שייכים למשפחה אצילה של מושגים מיוחסים , כה אציליים וכה מיוחסים , עד שהספקות וההיסוסים נמסים מייד על קפם המכובד . גמגום סימן שאלה והפטרת ספק כלשהו נראים מייד ככפירה בקודש . ושאלות חקרניות נראות לא רק כלא מנומסות אלא כאילו רק כדי לבלבל על הבריות את דעתם באו . ועם ואת , לאחר שיושבים ועוברים ומעיינים באין סוף כתבי בני הסמכא הגדולים , ולאחר ששומעים איךספור עדויות מפורטות מפי מומחים נודעי ישם , ובעיקר , לאחר שכל אחד יודע גם מנסיונו האישי , כילד וכבוגר , נמצא שלא "החינוך" ולא "הלחנו" אינם כלל שום עניינים ברורים או פשוטים או חד משמעיים או מוצלחים . ושלא "החינוך" ולא "הלחנו" אינם

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help