|
Page:9
דוגמא ראשונה לדרך שבה יש לבחון את ערכה של יצירה ארכיטקטונית, היא בית-הספר היסודי "רעים" בשמשית . במבט ראשון, בית הספר היסודי בשמשית, עלול להראות רק כמהלך עיצובי שבא להרשים, אולם רק כאשר רואים את הקשר בין הצורה לתוכן — ניתן ליחס חשיבות לפתרון . לא עצם הבחירה בצורה מעניינת כשלעצמה, אלא ההגדרה המקורית של היחס בין תוכן הבניין ומבנהו היא מהות היצירה . . אפשר לראות שהגיאומטריה של בית-הספר, נוצרה בהתאם לסכמת המניפה התלת-ממדית, אשר יוצרת קשר ישיר בין הכניסה, המנהלה ומרכז בית-הספר, לבתי הכיתות וכל בית כיתות אל החצר הצמודה אליו . כך נחסך שטח מעברים לטובת מרחבי למידה גדולים, עם קשר הדוק אל החצר . 9
|

|
|