|
Page:12
1 | המאבק בניכור — יצירת בתי כיתות המאבק בניכור הנובע הכרחית מקיבוץ מאות ויותר תלמידים למקום אחד . דרך אחת למאבק בניכור היא חלוקת בית-הספר לבתי כיתות, כשבכל בית התלמידים בני גיל אחד או שניים, נמצאים בסביבה נעימה המוגנת מאימת ההמון . 2 | המאבק בניכור — הקשר לחצר דרך נוספת להפוך את הסביבה הלימודית נעימה ופחות מנוכרת, היא קשר ישיר לחצר צמודה . 3 | הקשר למקום הדרך בה בית-הספר משתלב בסביבתו בסיטואציות שונות והופך לחלק מהקהילה, מהסביבה ומהנוף . 4 | הגיאומטריה של חללי הלימוד נושא מרתק, שמבטא את הדרישה להכיל פעילויות חינוכיות שונות, בחללים מתאימים . 5 | יצירת חללי לימוד במסגרת התקציב הנמוך, מבלי להגדיל את שטח המבנה, ניתן ליצור חללי לימוד על-ידי הפיכת הטרה לנטו באמצעות יצירת מרחבי למידה במקום פרוזדורים . 6 | ארכיטקטורה של מחסור נושא חשוב נוסף, הוא הדרך בה ניתן להתמודד עם התקציב הנמוך וקראתי לו ארכיטקטורה של מחסור . 7 | חינוך מיוחד לחינוך המיוחד כפי ששמו מעיד עליו יש צרכים מיוחדים אשר מחייבים התייחסות מיוחדת ותכנון מתאים . 8 | מבני ספורט תכננו לאורך השנים מבני ספורט רבים מהיכל הקונכייה בבאר-שבע ועד לאולם התעמלות לבית-הספר היסודי נתיב זבולון במודיעין . 9 | מבני ציבור מבחר של מבני ציבור, כל אחד וסיפורו המיוחד . בהתאם לחשיבות שיש לתת לקשר בין הצורה לתוכן, בניתי את הספר לפי הדרך שבה הפרויקטים התמודדו עם נושאים שונים, אשר אבחנתי כחשובים בתחום מבני החינוך והציבור בישראל . 3 0 9 0 6 0 12
|

|