sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אביבה זריהן ויזמן | חיה קורן | צבי איזיקוביץ' לאורך שנות המחקר בתחום זה ניתן לזהות כמה משתנים הרלוונטיים לחקר הסליחה : סוג הפגיעה או אופייה, אפיוני התנהגות הפוגע ( 2004 , . Younger et al ) , אופי היחסים טרום הפגיעה 5 ניתן לסכם שלהקשר שבו וטיבם, כולל הדינמיקה והאינטראקציה . נעשית הסליחה יש משמעות נרחבת ( 2005 , . Paleari et al ) . ספר זה שואף לבחון מגוון הקשרים שבהם עשויה להתקיים סליחה ולבדוק מהי משמעות הסליחה בכל אחד מהקשרים אלו . חוקרים בחנו סליחה בהתייחס למקרים היפותטיים, ולפיכך חוקרים עסקו בחקר הנטייה לסלוח כתכונה יציבה שלא מושפעת מההקשר . עם זאת, הסליחה בפועל עשויה להיות שונה ( Paleari et al . , 2005 ) . חוקרים אף עסקו בשאלה "האם סלחת ? ", וזאת בלי להתייחס לשונות שעשויה להיות בהגדרה שפרטים שונים מייחסים לתגובה . צעד חשוב בחקר הסליחה הוא להבין למה הדיוטות מתכוונים כאשר הם סולחים או לא סולחים, ומה המשמעות של סליחה בהקשרים שונים של יחסים ופגיעות . הבנה זו עשויה להתקבל ממחקרים איכותניים שיוצגו בספר זה וניסיונם לעשות המשגה מחודשת של הסליחה . הפרק הראשון בספר עוסק בהגדרת הסליחה כפי שעלה מסקירת ספרות תיאורטית ומחקרית רחבה . הנושאים שבהם הפרק דן כוללים את הדומה והשונה בהגדרות : נקודות מבט של הדיוטות ואנשי מקצוע לגבי סליחה ; הסליחה התוך – אישית, הבין – אישית, והאינטראקציה ביניהן ; תפקידם של הנפגע והפוגע, המוטיבציות לסלוח והקשרים תרבותיים ודתיים . חלוצי הדרך בחקר הסליחה מתבססים על המסורת הנוצרית . כך קורה שהשונות הדתית והתרבותית לא מקבלת מספיק מוקד בהבנת הסליחה של הדיוטות, אשר סליחתם היומיומית עשויה להיות שונה מהסליחה הדתית האידיאלית . הפרק השני והשלישי בספר זה עוסקים בסליחה בקרב אוכלוסייה ישראלית – יהודית וערבית . בפרקים אלה נבחן הבסיס הערכי – דתי של הסליחה בהתייחס לדתות המונותיאיסטיות היהדות והאסלאם . ספרות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help