sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 פוירבאך, בטעות, על-פי מרקס — "רק בצורת הופעתו התגרנית- 3 כמרקם חיי-המעש מלוכלכת", אלא כ"פעילות אנושית חושית", החברתיים בכללם, כהוויה המשותפת, היומיומית, הקונטינגנטית, של בני-אדם חיים, על יחסי הכוח ביניהם, תשוקותיהם, האינטרסים שלהם . בלשונו של ויטגנשטיין אפשר לומר שפראנס דורש להכיר את האופנים שבהם נעשה שימוש קונקרטי במטבע — ובמטבע- הלשון בכלל זה : " אנו מחזירים את המילים משימושן המטפיסי 4 כאן, אם כך, מתלכדים מרקס, אל שימושן היום-יומי" ( חפ 116 ) . פראנס, ויטגנשטיין ודרידה . דרידה מבקש להחצין עוד עניין הכמוס בדיאלוג של פראנס : את לובנה של המיתולוגיה . כך מתאפשרת מחשבה על המטפיסיקה הזו בשני מישורים . הראשון מובן מאליו : 'לבן' מכוון לחיוורונה של המטפיסיקה, לריקותה, היותה משוללת כל תוכן שאינו טריוויאלי . אלה בדיוק התכונות שעליהן כותב פראנס ( כפוליפילוס ) ישירות . אבל לבן הוא גם צבע מסוים, צבע שכרוכות בו קונוטציות . צבע עור, למשל . דרידה מאתר במסה של פראנס את החץ המכוון כלפי אירופוצנטריות : הפרויקט המטפיסי כרוך, מניה וביה, בהפשטה מן הגיוון הקונטינגנטי לא רק דרך ליטוש ומחיקת הפרקסיס . הדרך אל הנצחיות, הטוהר וההכרח מעמעמת במכוון גם כל גיוון תרבותי ; "במטבעות ( הלשון שלה ) אין עוד סממן אנגלי, גרמני או צרפתי" . הם משוחררים "ממגבלות הזמן והחלל" . רק כך יכול ערכם להפוך לאינסופי . וזו בדיוק הבעיה . מטפיסיקה — המיתולוגיה הלבנה המארגנת ומשקפת את תרבות המערב : האדם הלבן רואה במיתולוגיה שלו, המיתולוגיה ההינדו- אירופית, דהיינו ב לוגוס שלו, ב מיתוס של האידיום שלו, את הצורה האוניברסלית של מה שהוא עדיין מתעקש לקרוא לו 'תבונה' [ . . . ] מיתולוגיה לבנה — המטפיסיקה מחקה בתוך תוכה את ההתרחשות הנפלאה שיצרה אותה, ההתרחשות שלמרות זאת עדיין נותרת חיה 5 ובועטת, כשהיא כתובה בדיו לבן [ . . . ]

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help