sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:29

סיבות הנוגעות למאפייני משפחת התלמיד : במחקר על הבדלים חברתיים בין מעמדות ועל האופן שבו באות לידי ביטוי השפעות ההורים על ילדיהם בעת שהותם בבית הספר ובשעות הפנאי , נמצא כי משפחות אמריקאיות ממעמד בינוני מספקות לילדיהן טיפול , תשומת לב , כסף וכל הדרוש כדי לסייע בידם במהלך הלימודים ולהכינם לתפקידם כבוגרים . לעומת זאת למשפחות ממעמד נמוך אין משאבים כאלה והדבר פוגע באפשרויותיהם של ילדיהן להגיע להישגים בבית הספר ולרכוש מיומנויות וידע שיידרשו מהם כבוגרים עם סיומו ( . ( Lareau , 2003 למשפחות מבוססות יש משאבים רבים יותר מאשר למשפחות מעוטות - אמצעים לקנות לילדיהם ספרים , לאפשר להם בילוי במחנות קיץ , לתת להם שיעורים פרטיים , שיעורי מוסיקה ועוד . בנוסף יש הבדלים משמעותיים גם בזמן ובאיכות של האינטראקציה בין הורים מבוססים למעוטי - יכולת : בזמן השהייה עם הילדים ובמידת חשיפתם לסביבות חדשות ומאתגרות ( . ( Duncan & Murnane , 2011 דורהם וחובריו ( Durham et al ,. 2007 ) מסבירים את הפערים הקוגניטיביים בין ילדים שמשפחותיהם מבוססות לבין אלה שמשפחותיהם שייכות לשכבות נמוכות יותר מבחינה סוציו - אקונומית בכך שלילדים שהוריהם חסרי השכלה גבוהה יש יכולות שפתיות נמוכות מפני שהם נחשפים בבית לשפה שאינה תקנית ולהרגלי קריאה פחות מושרשים . ילדים ממשפחות מעוטות - אמצעים מגיעים לגיל גן כשבאמתחתם מיומנויות וכישורים מעטים יותר . מחקר שהגדיר וספר התנהגויות אנטי - חברתיות של ילדים במסגרת בתי ספר מצא שאצל ילדים בכיתה ה׳ המגיעים ממשפחות מצוקה נתגלה מספר כפול של התנהגויות אנטי - חברתיות בהשוואה לילדים המגיעים ממשפחות מבוססות . זאת ועוד : ההסתברות שחבריו של ילד משכבת מצוקה בבית הספר היסודי או העל - יסודי יהיו בעלי כישורים נמוכים ובעיות התנהגות _ גבוהה פי שניים עד ארבעה מזו שנמצאה אצל ילד משכבה מבוססת ( . ( Duncan & Murnane , 2011 נמצא מתאם בין אי -השוויון הכלכלי - חברתי לבין אי -שוויון בהזדמנויות הניתנות לתלמידים . ילדים שהוריהם מעוטי -השכלה עלולים לפתח יכולות שפתיות נמוכות , ככל הנראה בגלל היחשפות לשפה פחות עשירה ומורכבת ולהרגלי קריאה פחות מושרשים . גם חולשה חברתית - כלכלית של רשות מקומית גורעת מסיכויי התלמידים שבתחום שיפוטה להגיע להישגים גבוהים . סיבות הנוגעות לסביבת הלימודים של התלמיד : ככל שמעמדה הכלכלי והחברתי של הרשות המקומית חלש יותר , כן קטנים הסיכויים שהתלמידים בתחום שיפוטה יגיעו להישגים גבוהים ( סבירסקי , . ( 2004 במחקר שנערך בארצות הברית נמצא כי מיעוטים מקבלים פחות ידע רלוונטי על משמעות זכויותיהם ותפקודו של השלטון . ח ֶ סר זה עלול לפגוע בקידומם וביכולתם לממש הישגים ( . ( Kahne & Middaugh , 2008 במחקרים נמצא כי בתי ספר המשרתים ילדים משכונות מצוקה מתקשים לגייס מורים באיכות טובה . זאת כנראה אחת הסיבות לכך שלילדים המגיעים לבית ספר שמרבית

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help