sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:74

( . ( Alexander & Armstrong et al ,. 2010 ממצאים אמפיריים מעידים על כך שהיעדר בעיות התנהגות בכיתה חיוני למימוש יכולתם של תלמידים להגיע להבנה משמעותית של החומר ולהישגים לימודיים גבוהים ( . ( Hattie , 2009 בדומה לכך נמצא בישראל כי בפרויקט ׳מחשב נייד לכל מורה׳ רמת העניין בשיעורים עלתה , ובמקביל חלה ירידה תלולה בבעיות המשמעת ( פז וסלנט , . ( 2010 דיווחים נוספים מישראל מצביעים על קשר חיובי בין רמת המשמעת בבית הספר לבין הישגי התלמידים ( שביט ובלנק , ; 2010 יוסטמן ובוקובזה , . ( 2010 תחושת קהילתיות ושייכות _ בתי ספר שהצליחו ליצור תחושת שייכות וקהילתיות בקרב תלמידיהם יצרו סביבה פחות אלימה ( . ( Bryk & Driscoll , 1998 כן נמצא קשר בין תחושת הביטחון האישי של התלמיד במסגרת בית הספר ובין הישגיו ( McEvoy . &( Welker , 2000 ; Scheerens , 1990 בתי ספר שהצליחו ליצור תחושת שייכות וקהילתיות בקרב תלמידיהם יצרו סביבה פחות אלימה . שיתוף פעולה בין השלטון המקומי למערכת החינוך ביישוב , משרד הרווחה , משרד החינוך הרשות למלחמה בסמים וההורים עשוי להפחית אלימות במסגרת בית הספר . כיבוד זכויות התלמיד והישגיו _ סקבינגטון מצא שאווירה דמוקרטית המקבלת ומכבדת את הזולת ומאפשרת לתלמיד להביע את דעותיו ועמדותיו קשורה לשמירה על התנהגות נאותה ובעקיפין גם להישגים בלימודים ( . ( Skevington , 2003 ממצאי מחקר שנערך בישראל מצביעים על כך שקיימים קשרי גומלין בין מערכות אקולוגיות שונות _ בית הספר , השכונה , היישוב , הקבוצה החברתית , עולים , מיעוטים והחברה הישראלית כולה _ ועל כך ששיתוף פעולה עשוי להפחית אלימות במסגרת בית הספר ( בנבנישתי , חורי - כסאברי ואסטור , . ( 2008 עורכי המחקר מציעים לפעול להפחתת האלימות ולהגברת תחושת הביטחון של תלמידים במסגרת בית הספר באמצעות פעילויות המבוססות על שיתוף פעולה בין השלטון המקומי לבין מערכת החינוך ביישוב , משרד הרווחה , משרד החינוך , הרשות למלחמה בסמים , הורים ותלמידים . כמו כן מוצע לחזק הכשרה והתמודדות של המורים עם תופעת האלימות . יש להכין תכניות התערבות דיפרנציאליות לפי גיל , להבטיח גישה אישית אל התלמיד , להגביר נוכחות מבוגרים בחצר בית הספר , לשקול פיתוח מסגרות מיוחדות לשהות זמנית , טיפול ושיקום של תלמידים שיש להם בעיות של התנהגות אלימה במיוחד ( בנבנישתי , חורי - כסאברי ואסטור , . ( 2008 כפי שכבר הוזכר , השעות הפרטניות או אלה שניתנות לקבוצות קטנות במסגרת ׳אופק חדש׳ ו׳עוז לתמורה׳ נועדו גם הן לתת מענה להיבטים אלה . מוקדם עדיין לאמוד את ממדי הצלחתן בנושא זה , ויש להמשיך ולעקוב לצורך המשך השיפור .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help