sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:28

ביטוי בחוקים כגון החוק למניעת הטרדה מינית , חוק לשוויון הזדמנויות בעבודה , עיגון זכויות תעסוקתיות לנשים הרות ויולדות . בד בבד עם שקיעת הקולקטיביות והסולידריות הלאומית התחזקה המגמה ההפוכה לנבדלות לאומית : גלובליזציה . הגלובליזציה מתאפיינת באינטגרציה של שווקים כלכליים , בתנועה חופשית של סחורות , הון ובני אדם , בקוסמופוליטיות ובאובדן הרלוונטיות של ממדי הזמן והמרחב ביחסים חברתיים ופוליטיים , כלומר צמצום ריבונות המדינה והשפעתה ( קצוביץ , . ( 2009 עידן הגלובליזציה מאופיין גם בפלורליזם . אנשים פוגשים קבוצות חברתיות ותרבותיות שונות ונחשפים לדרכי חשיבה שונות ולמראות שאינם רגילים להם בחיי היום -יום שלהם . ״האחר״ עשוי להיות בן עדה אחרת , בן דת שונה , מי שמוגבל פיזית , מהגר , בן מין אחר . חלק מן הקבוצות הללו דורשות להשמיע את קולן וחותרות להשיג הבנה והכרה בהן כחלק מהקבוצה התרבותית שבסביבתם ( . ( McElroy - Johnson , 1993 עידן הסובלנות והפתיחות משמעותו , בין השאר , הדגשת מקומו של הפרט בחברה תוך גילוי סובלנות לאידאולוגיות שונות , ונכונות לקבל מיעוטים המחזיקים בדעות שונות ומגוונות ( אבישי ורוטנברג , ; 2012 צוקרמן , . ( 2012 הקוסמופוליטיות והתחזקות הכוחות הבינלאומיים הביאו גם להכרה בינלאומית שיש צורך לפעול בשיתוף של כלל המדינות לטובת אינטרסים גלובליים דוגמת שימור הסביבה ( . ( Hines , Hungerford & Tomera , 1986 - 87 בעשורים האחרונים התחזקה מגמת הגלובליזציה , גברו החשיפה לקבוצות חברתיות שונות והנכונות לקבלת מיעוטים ודעות , ומודגש מעמדו של הפרט בחברה . 2 . 2 . 2 השלכות על מערכת החינוך הגברת אי - השוויון בהזדמנויות על רקע כלכלי חברתי : אי - השוויון הכלכלי - חברתי משפיע ישירות על שוויון ההזדמנויות של תלמידים משכבות מעוטות - אמצעים . תלמידים ממעמד סוציו - אקונומי נמוך יתקשו להגיע להישגים של עמיתיהם שמעמדם מבוסס יותר ( שי , 2003 . ( Willis , 1977 ; Blossfeld & Shavit , 1993 ; Jencks et al ,. 1972 ; Karatzias et al ,. 2000 ממצאי מחקר הראו כי במדינות שונות פערי הישגים בין תלמידים בעלי הישגים גבוהים לנמוכים תואמים את פערי השכר בקרב הוריהם של התלמידים במדינות אלו ( Wilkinson . &( Pickett , 2010 מחקר - העל הבריטי ריכז ממצאים חזקים ומובהקים בשאלת הקשר בין השתייכות מעמדית של ילדים ובין הישגיהם . גם ממצאים אלו מצביעים על כך שילדים ממעמד סוציו - אקונומי נמוך מגיעים להישגים נמוכים יחסית לחבריהם . בגיל שלוש נצפה אצל ילדים ממעמד נמוך פיגור של כשנה אחרי ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדים בני אותו גיל אך ממעמד בינוני - גבוה , וילד בן 16 המשתייך לשכבות מעוטות - אמצעים הוא בעל סיכוי של כ - 30 אחוז פחות מחבריו בני השכבות המבוססות לקבל ציון גבוה במבחני יכולת קוגניטיבית ( . ( Alexander , & Armstrong , 2010 מחקרים מצביעים על סיבות שונות לקשר שבין השתייכות מעמדית של ילדים לבין הישגיהם :

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help