sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:34

את תפיסת הפסיכולוגיה החיובית . תפיסה זו מתמקדת בחיזוק כוחותיו של התלמיד ובסיוע בפיתוח כישורים ומיומנויות להתמודדות במצבי חיים שונים . כישורים אלו תורמים לרווחתו הנפשית של התלמיד וליכולתו ללמוד וליצור במציאויות מגוונות ( שדמי , . ( 2007 לסיכום : ההשלכות העיקריות של השוק החופשי , הגלובליזציה והפלורליזם הגובר על מערכת החינוך הן : 1 ) פגיעה בשוויון ההזדמנויות בין התלמידים ובעיקר פגיעה במיעוטים ובשכבות מעוטות - אמצעים . בסיס אמפירי מוצק מצביע על כך שישנה קבוצת משתנים דמוגרפיים של הילד הקשורים זה לזה בקשר חיובי חזק , משתנים שכל אחד מהם בנפרד וכולם יחד מנבאים הישגים לימודיים נמוכים : השתייכות למשפחה ממעמד כלכלי - חברתי נמוך , השתייכות למשפחה מרובת - ילדים , השכלה נמוכה של ההורים , מגורים ברשות מקומית שמרבית אוכלוסייתה מורכבת ממשפחות דלות - אמצעים . כל המשתנים האלה , יחד עם משתנים מתערבים נוספים כגון השפעת הסביבה , השפעות שינויים בשוק העבודה , פעילות עמותות שזמינותן מעטה יותר לאוכלוסייה מעוטת - האמצעים , מביאים להתרחבות מתמדת בפער ההזדמנויות בין ילדים משכבות דלות - אמצעים לילדים ממשפחות מבוססות . 2 ) אי - מיצוי היכולות המיוחדות והשונות של כל תלמיד תוך התחשבות בכישורים , בהעדפות ובתחומי העניין האישיים שלו 3 ) דרישה לקבלה של השונה והאחר 4 ) פגיעה בסמכות ההורית וכתוצאה מכך בעיות משמעת 5 ) השלכה נוספת : דרישה לאפשר יותר אוטונומיה וסמכויות ביצוע לבתי הספר כמייצגים אוכלוסייה , חברה , מגזר או אידאולוגיה 7 ראו דיווח בנספח . 3

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help