sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:26

2 . 2 שוק חופשי , גלובליזציה ופלורליזם 2 . 2 . 1 רקע המאה ה - 20 התאפיינה במאבקים אידאולוגיים חריפים בין המצדדים בעקרונות השוק החופשי לבין הדוגלים בערכי הקומוניזם והסוציאליזם . המדינות הדוגלות באידאולוגיות השונות ניהלו ביניהן מאבקים כלכליים , מאבקים דיפלומטיים ומלחמות , הדגישו את המכנה המשותף האידאולוגי - לאומי בתוך המדינה והפגינו סובלנות מעטה כלפי מי שהחזיקו בדעות אחרות . המאבק האידאולוגי שכך בהדרגה , עד קריסת הקומוניזם וההגמוניה של השוק החופשי בצורותיו השונות ( כץ וחוב ' , ; 1992 אבישי ורוטנברג , ; 2012 צוקרמן , . ( 2012 הגלובליזציה והמעבר מחברה סוציאליסטית לכזאת המבוססת על שוק חופשי ויזמה חופשית תרמו להתעשרות של מעטים ולהתרחבות כמותית של המעמד הנמוך , וכפועל יוצא _ להתרחבות אי - השוויון בהכנסה בין הקבוצות השונות באוכלוסייה ( . ( Dunham , 2002 גידול הפערים בהכנסות , בעולם ובחלקים ניכרים של החברה הישראלית , נובע מסיבות שונות ובהן : 1 ) הקטנת משקלו של הסקטור הציבורי שתרם ליציבות בשכר הממוצע 2 ) גלובליזציה שהביאה להטיית השכר כלפי מטה בגלל העברת חלק מהייצור למדינות ששכר העבודה בהן נמוך יותר 3 ) העברת יחידות ייצור לאזורים בארץ שהעבודה בהם זולה יותר 4 ) יבוא מחו״ל של כוח אדם העובד בשכר נמוך 5 ) הפרטה שהביאה להתעשרות נוספת של קבוצה קטנה של משותפת , באינטראקציה עם המורה כפרט ועם צוות המורים וכלל הסגל ( ר ' הרצאת אנדריאס שלייכר , ברנדס , . ( 2012 המנהל יפעל לשילוב בית הספר בחברה שהוא פועל בה , תוך שיתוף הורים וגורמים מקומיים שונים . בנוסף לכך המנהל יונחה בעבודתו להביא לשקיפות מינהלית ולהעמיד לרשות הציבור מידע על אופן תפעול בית הספר ( מיודוסר וחוב ' , . ( 2003 לסיכום : הציפייה היא שבית הספר יקנה לתלמידיו את מיומנויות המאה ה - : 21 מיומנות שימוש בכלי תקשוב , יכולת פתרון בעיות מורכבות , ניתוח וסינתזה של מידע , חשיבה מערכתית ויצירתית , תקשורת בין - אישית ועבודת צוות , העברת ידע ושימוש בו לצורך התמודדות עם סוגיות שונות ובעיות מגוונות , יכולות ביקורת והערכה ושימוש בהן לבחינת פתרונות חלופיים , משמעת עצמית וניהול זמן . נוצר אפוא פער בין המצופה מבית הספר כיום , בעידן טכנולוגיית המידע , מבחינת הכשרת התלמיד והכנתו לשוק העבודה העתידי מצד אחד לבין הביצוע של בתי הספר מצד שני . הפער הזה גורם לכך שתפקוד בית הספר נתפס כבלתי מספק , תכניות הלימוד נתפסות כלא מתאימות ולא עדכניות , וסמכותו המקצועית של המורה כמעביר הידע נתפסת כחלשה מבעבר .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help